TikTok zapowiedział, że wdraża zestaw dodatkowych rozwiązań dotyczących kont rządowych, a także prowadzonych przez polityków i partie polityczne.
Serwis chce pozostać przestrzenią pozytywnej dyskusji, wspierającą budowanie otwartej i przyjaznej społeczności. Jak komunikuje, w ramach tych starań, platforma walczy ze szkodliwą dezinformacją, zabrania reklamy politycznej i promuje wiarygodne treści dotyczące wyborów i pochodzące od zaufanych partnerów.
Serwis od dawna nie akceptuje reklam politycznych, zarówno w formie płatnych reklam, jak i treści sponsorowanych przez polityków, a publikowanych przez innych twórców. W wyniku najnowszej aktualizacji, profile należące do polityków i partii politycznych stracą dostęp do funkcji reklamowych na TikToku na poziomie wszystkich powiązanych kont.
W wyjątkowych przypadkach, takich jak wsparcie kampanii dotyczącej szczepień, działania reklamowe będą możliwe, jednak wyłącznie we współpracy z przedstawicielem TikToka.
Serwis odebrał także politykom i partiom politycznym możliwość monetyzacji swoich treści na platformie. Ich konta nie będą miały możliwości otrzymywania darowizn i napiwków, korzystania z opcji zakupowych czy funduszu Creator Fund.
W ciągu najbliższych tygodni TikTok uniemożliwi także publikowanie treści, których celem jest zbieranie funduszy na kampanie wyborcze. Dotyczy to zarówno filmów, w których politycy bezpośrednio zachęcają do wspierania ich kampanii, jak i treści publikowanych przez partie polityczne, które kierują do ich stron internetowych. (bs)