poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok wprowadza zmiany dla użytkowników z UE

TikTok wprowadza zmiany dla użytkowników z UE

4 sierpnia 2023 roku TikTok poinformował o zmianach, które zostały wprowadzone zgodnie z unijną ustawą o usługach cyfrowych – DSA. Powstała ona w celu „stworzenia bezpieczniejszej przestrzeni cyfrowej”, w której prywatność użytkowników będzie lepiej chroniona.

Pierwszą zmianą wprowadzoną przez TikToka jest dodatkowa opcja raportowania pozwalająca użytkownikom na zgłaszanie treści, w tym reklam, które uważają za nielegalne. Podczas zgłoszenia takiego materiału użytkownik będzie mógł przydzielić go do odpowiedniej kategorii, takiej jak m.in. mowa nienawiści, nękanie czy przestępstwa finansowe. Treści, które zostaną zgłoszone, będą sprawdzane pod kątem wytycznych przez nowy zespół moderatorów i specjalistów. Jeśli okaże się, że naruszają zasady platformy, zarówno autor, jak i osoba zgłaszająca zostaną poinformowani o tym, co stanie się z daną treścią i dlaczego serwis podejmie akurat takie działania. Możliwe będzie również odwołanie się od decyzji platformy.

W związku z nowymi przepisami TikTok będzie informował społeczność europejską o szerszym zakresie postanowień dotyczących moderacji treści. Użytkownicy zostaną powiadomieni o tym, czy działanie zostało podjęte przez zautomatyzowaną technologię oraz w jaki sposób mogą odwołać się od decyzji.

Kolejną zmianą jest możliwość wyłączenia personalizacji. Taki krok sprawi, że kanały „Dla Ciebie” i „Na żywo” będą wyświetlały popularne filmy z całego świata, zamiast zbioru treści stworzonego na podstawie osobistych zainteresowań. Korzystając z niespersonalizowanego wyszukiwania, użytkownik zobaczy wyniki złożone z popularnych treści z regionu i w preferowanym języku. Kanały obserwujących i znajomych natomiast nadal będą pokazywać obserwowanych twórców, ale w porządku chronologicznym, a nie na podstawie profilu widza.

Serwis zapewnia także, że poprawia ochronę prywatności nastolatków. Konta osób poniżej 16 roku życia są domyślnie ustawione jako prywatne, a ich treści nie będą polecane w kanale „Dla Ciebie”. Z kolei użytkownicy w wieku 13-17 lat nie będą już widzieć spersonalizowanych reklam opartych na ich aktywności na platformie lub poza nią. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj