niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok zarobił 10 mld dol. na napiwkach dla influencerów

TikTok zarobił 10 mld dol. na napiwkach dla influencerów

TikTok jest pierwszą aplikacją mobilną, niebędącą grą, która zarobiła 10 mld dol. na wydatkach użytkowników – donosi businessinsider.com.pl. Jak czytamy, platforma zyskała na kupowaniu „prezentów” dla twórców.

Według badania firmy Data.ai, gra Candy Crush, której łączne dochody wynoszą 12 mld dol., pozostaje najlepiej zarabiającą aplikacją mobilną. Jednak analitycy przewidują, że TikTok będzie generował jeszcze więcej przychodów – przekazuje źródło.

„Oczekuje się, że TikTok stanie się najbardziej dochodową aplikacją mobilną w historii – zbliżając się do kamienia milowego 15 mld dol. w 2024 roku. Konsumenci wydają ponad 11 mln dol. dziennie na napiwki dla swoich ulubionych influencerów” – mówi Lexi Sydow, szefowa działu dotyczącego analiz w Data.ai, cytowana przez źródło.

Jak czytamy, użytkownicy TikToka mają możliwość wykupienia „monet”, które następnie mogą zostać wykorzystane do podarowania „prezentów” influencerom. W ten sposób twórcy mogą otrzymać środki w postaci wirtualnej waluty, którą można wymienić również na prawdziwą gotówkę. Źródło podkreśla jednak, że TikTok pobiera przy tym 50 proc. prowizji.

Według Data.ai pakiet 1,4 tys. monet za 75,99 zł stanowił około jednej czwartej przychodów pochodzących z zakupów dokonywanych przez użytkowników. Co więcej, TikTok zarabia również na reklamach, a także oferuje usługę e-commerce dla marek – czytamy. 

Wall Street Journal podaje, że najlepiej zarabiającą twórczynią na TikToku jest Charli D’Amelio. Jak czytamy dalej, influencerka zarobiła więcej niż dyrektorzy takich firm jak Starbucks czy McDonalds, a jej roczne zarobki wynoszą około 18 mln dol. Z kolei z raportu NeoReach 2023 Creator Earnings wynika, że średnia zarobków dla influencerów TikToka wynosi ponad 121 tys. dol. w ciągu roku. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj