W 2022 roku Czytelników PRoto.pl szczególnie interesowały zmiany wprowadzane przez portale społecznościowe. Wśród najchętniej czytanych materiałów „Ze świata” największą popularność zdobyły wiadomości o nowościach na Instagramie. Uwagę zyskały także tematy takie jak promocja Polski w kontekście wojny w Ukrainie czy kontrowersyjne ruchy marki Balenciaga.
1. Instagram umożliwia przypinanie postów
Instagram oficjalnie wprowadził możliwość przypinania postów do profilu, zapewniając kolejną formę kontrolowania wyświetleń profilu – informuje portal socialmediatoday.com.
Opcja „przypnij do swojego profilu” jest dostępna w menu funkcji w postaci trzech kropek w prawym górnym rogu postu – czytamy.
Jak wyjaśnia Instagram, użytkownicy będą mieli możliwość przypięcia do trzech postów w postaci zdjęć lub Reels.
2. Instagram testuje przypinanie postów w profilach
Instagram rozpoczął testowanie przypinania zdjęć u góry profilu – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, rozwiązanie zostało udostępnione wybranym użytkownikom.
Niektórzy korzystający z Instagrama mogą teraz wybrać opcję „Przypnij do swojego profilu” w postach. Dzięki temu wybrane wpisy będą na stałe widoczne na górze konta – czytamy.
3. Profesjonalne konto na Twitterze będzie dostępne dla wszystkich
Twitter daje wszystkim użytkownikom możliwość zmiany konta na profil profesjonalny – przekazuje socialmediatoday.com. Posiadanie konta zawodowego niesie za sobą dodatkowe funkcje, m.in. wyświetlanie informacji biznesowych, list produktów czy modułów z newsletterami (dla tych, którzy korzystają z Revue).
4. Instagram rozszerza dostęp do szablonów Reels
W ciągu ostatniego tygodnia Instagram dał większej liczbie użytkowników dostęp do swojej opcji Reels „Szablony”, która umożliwia tworzenie klipów na podstawie popularnych formatów treści w aplikacji – informuje serwis socialmediatoday.com.
Jak widać na przykładzie udostępnionym przez użytkownika Ahmeda Ghanema, niektórzy widzą już nową opcję „Szablony”, która pozwala wybrać format dla swojego Reelsa w oparciu o popularne trendy.
Instagram początkowo wprowadził tę opcję jeszcze w kwietniu. Przeprowadza ona użytkowników klatka po klatce, tak, aby stworzyć podobnie wyglądający klip Reels.
5. The Guardian: Spędzając wakacje w Polsce, można pomóc Ukrainie
Spędzenie wakacji w Polsce może wesprzeć Ukrainę – czytamy na theguardian.com.
Autorka artykułu, Caroline Eden, pisze, że wydając pieniądze na wakacjach w Polsce, bezpośrednio wspiera się tych, którzy pomagają Ukraińcom – właścicieli hoteli oferujących darmowe noclegi uciekinierom wojennym, szefów restauracji dostarczających darmowe posiłki do ośrodków dla uchodźców oraz zwykłych Polaków, od właścicieli sklepów i kelnerów po barmanów i taksówkarzy, którzy zaoferowali milionom uchodźców miejsce do spania w ich domach.
6. Instagram testuje pełnoekranowy widok aktualności
Instagram testuje nowy, pełnoekranowy widok treści w aktualnościach – opisuje techcrunch.com. To rozwiązanie podobne do TikToka – wskazuje źródło.
Jak czytamy, Instagram sprawdza wygląd aplikacji, który – na wzór TikToka – oferowałaby widok pełnoekranowego, pionowego wideo tuż po włączeniu aplikacji. Serwis chce sprawić, by treści wideo były lepiej widoczne, a także – odwrócić uwagę od swojego konkurenta, TikToka – opisuje źródło.
7. TikTok rozwija zakładkę Znajomi
Możliwe, że TikTok zmieni sposób polecania użytkownikom kolejnych filmów do obejrzenia – pisze digitaltrends.com. Jak czytamy, rekomendacje mają mieć bardziej osobisty charakter.
TikTok we wpisie na Twitterze poinformował, że wprowadza nową kartę Znajomi dla większej liczby użytkowników – czytamy. Jak wskazuje źródło, będą znajdować się w niej posty osób, z którymi dany użytkownik jest „połączony”.
8. Balenciaga pozywa firmę odpowiedzialną za wiosenną kampanię
Marka modowa Balenciaga pozywa firmę odpowiedzialną za produkcję kampanii reklamowej wiosna/lato 2023 – podaje cbsnews.com. Chodzi o sesję, w której modelki pozują w otoczeniu biurowym.
Jak czytamy, zgodnie z pozwem Balenciaga zatrudniła niezależną firmę produkcyjną North Six i scenografa Nicholasa Des Jardinsa z Nowego Jorku do stworzenia tej kampanii. Pozew opiewa na kwotę 25 mln dol.
Balenciaga twierdzi, że rekwizyty wykorzystane do zdjęć, jak dokumenty na biurku z wyrokiem Sądu Najwyższego z 2008 roku o zakazie pornografii dziecięcej, znalazły się tam bez wiedzy marki – czytamy. Źródło informuje, że przedstawiciel North Six potwierdził CBS, że firma zarządzała kampanią reklamową, ale nie skomentował sprawy dalej.
9. Proces Johnny Depp-Amber Heard. Aktorka zwolniła PR-owców
Od kilku tygodni cały świat obserwuje batalię rozwiedzionej pary aktorów – Amber Heard i Johnny’ego Deppa. Aktorka, którą były mąż pozwał o zniesławienie, zwolniła grupę specjalistów od PR-u za „złe nagłówki” – podaje independent.co.uk. Czytamy, że Heard zatrudniła nowego eksperta od wizerunku.
Jak czytamy, Amber Heard zwolniła swój zespół ds. public relations – Precision Strategies. Aktorka była sfrustrowana negatywnymi publikacjami mediów na jej temat, pojawiającymi się od czasu startu procesu sądowego – dowiadujemy się. Jak przypomina źródło, Johnny Depp oskarżył byłą żonę o zniesławienie w związku z artykułem z 2018 roku sugerującym, że była ona ofiarą przemocy domowej.
10. Instagram aktualizuje ankiety w Stories
Instagram zaktualizował naklejkę umożliwiającą przeprowadzanie ankiet w Stories – przekazuje socialmediatoday.com. W nowej odsłonie do pytań będzie można dodać więcej niż dwie odpowiedzi – czytamy.
Źródło ocenia, że jest to świetna propozycja dla menedżerów mediów społecznościowych, którzy chcieliby zwiększyć zaangażowanie wśród obserwujących relacje. Odpowiadanie wyłącznie jednym kliknięciem to, jak czytamy, doskonała zachęta do wejścia w interakcje z danym profilem.