Meta będzie oznaczać wszystkie treści wygenerowane przez AI publikowane na Facebooku, Instagramie i Threads. Firma chce wypracować standardy identyfikacji stworzonych przez sztuczną inteligencję, w tym treści wideo i audio.
Jak przekazuje Meta na swojej stronie, coraz lepsza jakość materiałów generowanych przez AI sprawia, że granica między nimi a treściami tworzonymi przez ludzi zaczyna się zacierać. Odbiorcy chcą jednak wiedzieć, kiedy mają do czynienia z wytworem AI.
W związku z tym w nadchodzących miesiącach Meta zacznie oznaczać obrazy i zdjęcia publikowane na Facebooku, Instagramie i Threads, jeśli wykryje, że treści zostały wygenerowane przez AI. Do tej pory dotyczyło to tylko fotorealistycznych obrazów utworzonych przy użyciu funkcji Meta AI, przy których pojawiała się etykieta „Imagined with AI” oraz niewidoczne znaki wodne i meta dane w plikach graficznych.
Teraz oznaczenia mają dotyczyć także treści tworzonych za pomocą narzędzi innych firm.
Jak przekazuje Meta, we współpracy z partnerami branżowymi zamierza stworzyć wspólne standardy techniczne, które pozwoliłyby wykryć, że dany materiał, zamieszczony na platformie społecznościowej, został stworzony przy użyciu AI. Dzięki wykryciu takich sygnałów możliwe będzie oznaczenie obrazów i zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję na Facebooku, Instagramie i Threads.
Meta planuje wprowadzić rozwiązanie w kolejnych miesiącach we wszystkich językach wspieranych przez każdą z aplikacji.
Co więcej, firma dodaje funkcję, która umożliwi ludziom informowanie innych, kiedy udostępniają wideo lub audio generowane przez AI. Użytkownicy będą zobowiązani do umieszczania specjalnych etykiet na treściach tworzonych przez sztuczną inteligencję, w tym postach zawierających fotorealistyczne wideo lub realistycznie brzmiący dźwięk, który został stworzony lub zmieniony cyfrowo. Jeśli użytkownicy nie będą oznaczać odpowiednio treści wygenerowanych przez AI, serwis może nałożyć na nich kary.
Jeżeli stworzone lub zmodyfikowane w ten sposób grafiki, materiały wideo lub audio będą stwarzać szczególnie wysokie ryzyko wprowadzenia w błąd opinii publicznej w ważnej sprawie, Meta będzie umieszczać przy nich bardziej widoczne etykiety. Chce w ten sposób zapewnić użytkownikom pełniejsze informacje. (mb)