Do 14 września internauci mogą oddawać głosy w Konkursie Raporty Społeczne, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Internauci mogą wybierać spośród 56 nadesłanych raportów. Głosy należy oddawać przez formularz na stronie raportyspoleczne.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 15 października podczas gali online.
W Konkursie Raporty Społeczne oceniane są raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Do tegorocznej edycji zgłoszono 56 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi: 12 debiutów, 15 raportów zintegrowanych oraz 3 raporty organizacji pozarządowych.
Jak co roku jedna z nagród w Konkursie Raporty Społeczne zostanie przyznana przez internautów. Otrzyma ją raport, który zdobędzie najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. Głosować na wybrane 3 publikacje można do 14 września.
W formularzu należy określić reprezentowaną grupę interesariuszy oraz wpisać swój adres e-mail niezbędny do weryfikacji oddanego głosu. Ważne by pamiętać, że głos zostanie zapisany w systemie dopiero po jego potwierdzeniu, co odbywa się przez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos jest ważny!
„Zaproszenie internautów do głosowania na najlepsze raporty społeczne jest ważną formą popularyzacji tematu i angażowania interesariuszy, ponieważ decyzje podejmuje szerokie grono odbiorców publikacji. Raporty niefinansowe i zintegrowane dostarczają informacji m.in. o zaangażowaniu społecznym i środowiskowym organizacji uczestniczących w konkursie, a pracownicy, konsumenci, kontrahenci i społeczności lokalne głosując mogą wyrazić opinię na temat tych działań” – komentuje Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
„Należy podkreślić, że otoczenie regulacyjne w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym także ujawnień pozafinansowych, jest aktualnie przedmiotem wielu dyskusji. Inwestorzy i analitycy oczekują coraz większej profesjonalizacji raportów, w tym powiązania raportowania czynników ESG z danymi finansowymi. Dodatkowo, istotna jest także prezentacja planów działań w tych obszarach, ich wyników, w tym rzeczy których nie udało się zrealizować, a także strategii na utrzymanie ciągłość operacji i odporności biznesu w niestabilnych czasach. Presja interesariuszy, np. konsumentów czy regulatorów, na przedsiębiorstwa wskazuje kierunek przyszłych zmian w raportowaniu, zmierzający ku coraz większej transparentności w zakresie ujawniania odziaływania na klimat i zarządzania tym wpływem. W kontekście tak licznych oczekiwań względem raportów, szczególne znaczenie dla biorących udział w konkursie firm i organizacji mają głosy ich odbiorców. Są one istotną wskazówką tego, czy przyjęta forma raportowania spełnia oczekiwania, a publikowane raporty stanowią pełne, wiarygodne i przystępne źródło wiedzy o firmie i jej wpływie na otoczenie” – mówi Irena Pichola, Partner w Deloitte.
Z raportami zgłoszonymi do konkursu w 2020 roku i biorącymi udział w głosowaniu można zapoznać się w Bibliotece Raportów dostępnej na stronie.
Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczą się prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w kategoriach: najlepszy raport zintegrowany, najlepszy raport społeczny, najlepszy debiut, nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, nagroda jury dziennikarzy. Jury może również zdecydować o wyróżnieniach. W skład jury wchodzą specjaliści z zakresu raportowania, CSR oraz ze środowiska dziennikarskiego.
Głosowanie internautów odbywa się na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)