W Międzynarodowy Dzień Farmaceuty, 14 maja 2022 roku, wystartowała kampania edukacyjna „Farmacja jest Kobietą”, która ma przybliżyć temat nowych uprawnień, jakie posiadają farmaceuci, oraz zwrócić uwagę na ich zwiększoną rolę we wspieraniu zdrowia społeczeństwa.
Kampania, w ramach której przygotowano zarówno materiały edukacyjne dla konsumentów, jak i dla farmaceutów, jest także wyrazem podziękowania dla pracy farmaceutek, które stanowią ponad 80 proc. polskich przedstawicieli tego zawodu – przekazują organizatorzy.
Nutropharma przez tę kampanię chce wesprzeć farmaceutki w ich nowej codzienności, a tym samym przypomnieć, jak w ostatnich latach zmieniła się opieka farmaceutyczna i jak duży potencjał drzemie w tym zawodzie.
„Przez wiele lat praca farmaceutów – reprezentowanych w większości przez kobiety – była niedoceniana. Czas pandemii, rozszerzenie uprawnień farmaceutycznych pokazało jednak, jak wielka jest moc, zaangażowanie i pomoc farmaceutów we wspieraniu zdrowia innych. Nowe uprawnienia zwiększają potencjał farmaceutów, systematyzują ich pomoc i co wykazało przeprowadzone przez nas badanie jest dla nich największą motywacją do pracy. Mimo że wciąż wielu Polaków nie wie, w jak wielu obszarach zdrowia farmaceutki mogą im pomóc” – mówi dr n. med. Ewa Wietrak, farmaceutka, inicjatorka akcji i prezes zarządu Nutropharma.
Firma przez kampanię „Farmacja jest Kobietą” chce pokazać, jak wielka jest moc polskich farmaceutek, jak wielka jest moc kobiet tworzących farmację, podziękować za trud jaki wnoszą w rozwój polskiej farmacji i opieki farmaceutycznej.
Kampania „Farmacja jest Kobietą” składa się z szeregu działań edukacyjnych, w tym cyklu filmów z udziałem Katarzyny Bosackiej oraz znanych farmaceutek aktywnych w sieci – Any Krysewicz, Pauliny Front i Zosi Winczewskiej – dostępnych na instagramowym profilu.
Poza działaniami edukacyjnymi promującymi rozszerzone uprawnienia farmaceutyczne, w ramach kampanii zostaną zrealizowane także podcasty i webinary dla farmaceutek.
Do udziału w spotkaniach zaproszono farmaceutów, lekarzy oraz psycholog Katarzynę Miller i statystyczkę Janinę Bąk. Podcasty będą dostępne w Spotify, na kanale „Farmacja Jest Kobietą” oraz na stronie akcji.
Kampania ma zasięg ogólnopolski i będzie trwała do października 2022 roku. (bs)