Już po raz 14 odbywa się konkurs PRCH Retail Awards, skierowany do branży centrów handlowych. Do udziału w nim Polska Rada Centrów Handlowych zaprosiła duże obiekty handlowe, outlety, retail parki, nowe koncepty oraz firmy usługowe. Branża mogła zgłaszać projekty, które były prowadzone w okresie od 1 kwietnia 2022 do 31 marca 2023 roku.
Nagrody przyznawane są w 19 głównych kategoriach, a z okazji 20-lecia PRCH przyznane zostaną dodatkowo nagrody w dwóch specjalnych kategoriach: Człowiek / Osobowość oraz Obiekt / Firma 20-lecia.
Aktualnie toczą się prace 20-osobowego Jury, które wybierze najlepsze zgłoszenia, nominowane do nagród w kategoriach głównych. Kategorie te przekrojowo odzwierciedlają zakres działalności branży nieruchomości handlowych. Aplikacje oceniane są pod kątem biznesowym i strategicznym (m.in. nowy obiekt handlowy, nowy park handlowy czy przebudowa / rozbudowa/ modernizacja /rewitalizacja obiektu handlowego). W konkursie jest też grupa kategorii marketingowych, takich jak działania i strategia public relations obiektu handlowego, kampania wizerunkowa obiektu handlowego czy działania i strategia obiektu handlowego w social mediach. Oceniane są też aspekty związane z działaniami i strategią CSR.
W tym roku w konkursie pojawiły się trzy kategorie premierowe: największe wyzwanie (the biggest challenge), marketing otwarcia retail parków oraz działania biznesowe na rzecz najemców.
Dwie grupy członków jury osobno oceniają kampanie marketingowe obiektów handlowych oraz kategorie biznesowo-strategiczne obiektów handlowych. Dodatkowo czteroosobowe jury strategiczne wskaże laureatów nagród specjalnych, czyli projektów, które wyróżniają się innowacyjnym podejściem i kreują trendy w branży.
Grono ekspertów oceniających projekty zgłoszone do PRCH Retail Awards zaprezentowano na stronie internetowej.
„Znakomity poziom ostatniej edycji, gdy mogliśmy nagrodzić łącznie aż 35 aplikacji, jest potwierdzeniem jakości i innowacyjności działań obiektów handlowych i związanych z nimi firm, świadczących usługi dla naszej branży” – mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Każda ze zgłoszonych aplikacji jest oceniana według precyzyjnych kryteriów, za które przyznawane są punkty. W każdej kategorii Jury może przyznać maksymalnie jedną złotą i dwie srebrne nagrody. By otrzymać konkretną nagrodę, projekt musi uzyskać określoną liczbę punktów. W sytuacji, gdy żaden z projektów nie przekroczy wymaganego pułapu punktowego, nagrody w danej kategorii nie zostaną przyznane.
Po zakończeniu konkursu każdy aplikujący otrzyma raport ze szczegółami oceny swojego projektu i komentarzami jurorów.
Laureaci zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 16 listopada 2023 roku w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.