Trwają zgłoszenia do 22. edycji konkursu Effie Awards, nagradzającego efektywność w branży marketingowej. Jeszcze do 12 lipca można zgłaszać projekty w drugim terminie, a 23 lipca mija ostateczny czas na zgłoszenia. W tym roku Effie Awards ma odmienioną formułę – pojawiło się bowiem kilka nowych kategorii – a także zmienioną komunikację. Kampania konkursu „wynosi efektywność na piedestał”.
Czytaj też: Jak przygotować dobre zgłoszenie konkursowe? Kilka dos & dont’s od ekspertów
Kategorie powstałe i zmodyfikowane na podstawie wniosków z poprzedniej edycji Effie Awards to Non-Profit & Public Service, Positive Influence oraz React & Defend. Ubiegłoroczna kategoria Positive Change została podzielona na dwie nowe, oddzielając tym samym kampanie charytatywne podmiotów komercyjnych od działalności podmiotów publicznych i NGO. Doprecyzowano kwalifikatory w zeszłorocznej kategorii React & Sustain i dedykowano ją przede wszystkim kampaniom defensywnym, jako najtrudniejszym warsztatowo – w związku z czym w tym roku funkcjonuje ona pod nazwą React & Defend. W tej edycji Effie Awards na znaczeniu zyskują bowiem trudne w ocenie kampanie defensywne. Kategoria ta przeznaczona jest dla projektów, które mają na celu ocenę tych działań firm i marek, które w obliczu czynników wyłącznie zewnętrznych biznesowych lub pozabiznesowych, przyjęły taktykę broniącą pozycji na rynku.
W kategorii Positive Influence jurorzy będą z kolei oceniać działania zrealizowane przez sektor prywatny. Znajdą się tam zatem, wszelkiego rodzaju kampanie z obszaru zrównoważonego rozwoju ESG (Environmental, Social & Governance).
Z kolei Non-Profit & Public Service to kategoria dla kampanii prowadzonych przez organizacje pozarządowe, administrację publiczną, NGOs lub grupy nieformalne. Obejmuje wszelkie działania komunikacyjne tworzone w interesie społecznym/ publicznym, wspierające ważne wartości lub idee – edukacja, świadomość, zmiana postaw społecznych.
Czytaj więcej: Nowe kategorie w 22. edycji Effie Awards Poland!
W tegorocznej edycji Effie Awards utworzono także nową kategorię, poświęconą komunikacji do młodych – Young Audience. Zostaną w niej wyróżnione najlepsze przykłady komunikacji do młodych, ale jej celem jest także stworzenie benchmarków dla rynku, edukacja i wskazywanie, jak z poziomu komunikacji i marketingu robić rzeczy, które będą skuteczne w tej grupie.
Zobacz więcej: Komunikacja do Zetek w Effie Awards 2021 – powstała nowa kategoria konkursowa
Szczegóły dotyczące zgłoszeń można znaleźć na stronie.
Zgłoszenia można przesyłać jeszcze:
– w III terminie do 12 lipca (do godz. 17:00 włącznie)
– w IV terminie do 23 lipca (do godz. 17:00 włącznie)
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.