poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTrzecia edycja Polish Luxury Market Summit za nami

Trzecia edycja Polish Luxury Market Summit za nami

23 maja 2018 roku w Warszawie odbyła się trzecia edycja konferencji Polish Luxury Market Summit, poświęconej rynkowi dóbr luksusowych. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był „mindful luxury”, czyli świadomy luksus – zarówno z perspektywy oczekiwań konsumentów, sposobu komunikacji z klientami, jak i emocji i wartości, jakie są z nim związane.

Eksperci z Polski i zagranicy oraz przedstawiciele marek premium omawiali zmiany i trendy w branży dóbr luksusowych.

Konferencja rozpoczęła się od przedstawienia wyników badań przeprowadzonych przez LuxHub Havas Media na temat atrakcyjności treści w branży luksusowej, czyli tego, co i dlaczego podoba się polskiemu odbiorcy dóbr premium. Beata Orkwiszewska i Anna Kuropatwa opowiedziały o trendach, metodach i technologiach wykorzystywanych przy tworzeniu odpowiednich treści do komunikacji z klientem.

Później John Peeters z londyńskiej agencji Holition mówił o tym, w jaki sposób kultowe marki luksusowe wykorzystują technologie cyfrowe takie jak magic mirror, augmented reality czy specjalne aplikacje, dzięki którym klienci mają możliwość obcowania z produktem w świecie wirtualnym, co ma pomóc im w podjęciu decyzji zakupowej.

Kolejnym elementem wydarzenia był panel dyskusyjny dotyczący świadomego luksusu z perspektywy marek. Wzięli w nim udział Ewa Bałdyga, prezes zarządu HEFRA, Rajmund Nowak, właściciel Novvak Jewellery, Karol Tomaszewski, dyrektor kreatywny Grupy Vidoq, i Paweł Woroniecki, Senior Brand Manager GPoland. Dyskusję prowadziła Dominika Trawka, konsultant strategiczny Luxury Consalting Online. Paneliści zwrócili uwagę przede wszystkim na coraz większą świadomość i edukację klientów. Jak mówili, klienci coraz częściej interesują się pochodzeniem, sposobem produkcji, zaangażowaniem w oddziaływanie na środowisko, historią czy filozofią marki. Stwierdzili także, że świadomy luksus to przeżycie odpowiedniego doświadczenia, przygody czy możliwość zaangażowania się w procesy tworzenia produktu. Jak podkreślili, świadomy klient nie kupuje wyłącznie produktu, lecz także wartości, jakie niesie za sobą marka, z którą chce się identyfikować.

Następnie Paweł Drabarczyk z Villa la Fleur (która jest prywatnym muzeum założonym i prowadzonym przez Marka Roeflera) mówił o społecznym, kulturowym i biznesowym aspekcie zbierania sztuki i społecznie odpowiedzialnym kolekcjonowaniu. W willi w Konstancinie-Jeziornie zgromadzone są prace wybitnych artystów ze szkoły francuskiej. Jak mówił Drabarczyk, oprócz aspektu kolekcjonerskiego miejsce to pełni również funkcję edukacyjną – jest otwartą przestrzenią dla młodzieży, której daje się możliwość obcowania ze sztuką w sposób interaktywny, organizowane są tam też liczne wernisaże.

Christophe Balaresque z Arjowigins Creative Papers opowiedział z kolei o nowej, świadomej generacji konsumentów – „no bullshit generation”, do której marki muszą dostosować sposób i rodzaj komunikacji. Jak podkreślił, trzeba przestać już mówić tylko o B2B czy B2C, czas bowiem na relacje H2H, czyli human to human.

Drugi panel dyskusyjny był poświęcony świadomemu luksusowi z perspektywy klienta. O tym rozmawiały Marlena Wróbel, Business Development Manager WhyNot PRIVATE JET, Aneta Juśkiewicz, dyrektor marketingu i PR Just Cars Club, Anna Theiss, partner Aurabillia, oraz Agnieszka Smektała, założycielka Inspirenza. Panelistki zgodnie przyznały, że obecnie dla klienta luksusem nie jest już sam produkt, lecz unikalna wiedza i niedostępne doświadczenie, które oferuje mu marka. Specjalistki podkreśliły, że zadaniem luksusu jest zaspokojenie wyszukanych potrzeb bardziej wymagającego i świadomego klienta, a jego zaufanie i zaangażowanie jest dla marki bezcenne.

Później Katarzyna Lemańska z H.E.S.A. opowiedziała o tym, w jak odpowiedni sposób pracuje z markami luksusowymi na przykładzie komercjalizacji projektu Hotelu Raffles Europejski Warsaw. Grzegorz Włodarczyk, dyrektor sprzedaży i marketingu Raffles Europejski Warsaw, mówił z kolei o emocjonalnej stronie luksusu – o tym, jak łączyć historie i dziedzictwo miasta z ponadczasową elegancją i wyrafinowaną sztuką, pozostając wierny swoim wartościom.

Organizatorem konferencji jest ESSE Media, agencja specjalizująca się w marketingu dóbr luksusowych, wydająca cykliczny przewodnik Book Of Luxury.

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj