18 października 2023 roku wystartowała nowa odsłona programu społeczno-edukacyjnego promującego odpowiedzialną konsumpcję alkoholu „Trzeźwo myślę”, organizowana przez Carlsberg Polska. Akcja skupia się na jasnym apelu – po alkoholu nigdy nie wsiadaj za kierownicę. Działania wspiera marka piwa, a partnerem merytorycznym programu zostało Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
„Czerwone światło dla nietrzeźwych kierowców. Zielone dla trzeźwego myślenia” – to tegoroczne hasło będące motywem przewodnim programu. Jest to także wezwanie do realnych działań.
Celem akcji jest ograniczenie liczby wypadków drogowych, które są powodowane przez nietrzeźwych kierowców. Z danych Komendy Głównej Policji wynika bowiem, że w 2022 roku zanotowano ponad dwa tysiące incydentów drogowych z udziałem osób będących pod wpływem alkoholu. Wśród nich znalazło się aż 268 przypadków śmiertelnych.
„Świat piwa daje dziś wybór również kierowcom, którzy mogą napić się klasycznego lagera w wersji 0,0% czy też szeregu piw smakowych z portfolio piw bezalkoholowych. Marka Carlsberg w tym roku mocno zaangażowała się w akcję i swoim rozpoznawalnym logotypem wzmacnia jedynie słuszny przekaz »nigdy nie jedź po alkoholu«” – mówi Aleksandra Borek, Senior Brand Manager marki Carlsberg.
Program „Trzeźwo myślę” jest prowadzony przez markę nieprzerwanie od 2017 roku. Jego realizacja wpisuje się w cel „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”, czyli strategii zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO and Beyond”.
Akcja jest promowana z wykorzystaniem kanałów digitalowych i reklam zewnętrznych. (ao)