28 lipca 2022 roku ogłoszono zwycięzców IPRA Golden World Awards 2022, międzynarodowego konkursu branżowego public relations. Znalazły się tam także polskie agencje i są to: Clue PR, OneMulti oraz GENESIS PR.
Agencję Clue PR wyróżniono dwiema nagrodami głównymi w kategoriach: Media Relations za autorskie badanie „Bariery do kariery” oraz Publications za kampanię wizerunkową „Dziewczynki mogą wszystko” dla marki LEGO.
Ogólnopolskie badanie autorstwa dr Marty Biercy z SWPS i Alicji Wysockiej-Świtały, partnerki zarządzającej Clue PR, dotyczyło przeszkód na drodze do rozwoju zawodowego kobiet.
Ogólnopolska kampania marki LEGO, przygotowana i zrealizowana przez agencje Oglivy, Initiative Junior, ThinkEco i Clue PR, rozpoczęła się w marcu 2022 roku i skierowana była do dziewczynek oraz ich rodziców. Jej głównym przesłaniem stała się kreatywna zabawa i rozwój wolny od ograniczeń związanych ze stereotypami płciowymi.
W kategorii Communication Research nagrodzony został projekt „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce”, współtworzony przez zespół analityczny InsightOut Lab, agencję OneMulti oraz markę Volkswagen. Zaangażowane w niego zespoły postawiły sobie za cel zmianę sposobu myślenia oraz walkę z mylnymi wyobrażeniami na temat samochodów elektrycznych. W efekcie opracowano serię raportów prezentujących aktualny stan wiedzy i opinie Polaków o elektromobilności. Działania związane z projektem rozpoczęto na początku 2020 roku.
Aktualny sposób myślenia o samochodach elektrycznych stał się punktem wyjścia do stworzenia serii materiałów – źródeł danych, raportów i analiz na temat elektromobilności, które konfrontują stereotypy z faktami i mają posłużyć edukacji.
Nagrodę w kategorii Public Affairs za projekt „Zwiększenie rządowego limitu benefitów żywieniowych dla pracowników” otrzymała agencja GENESIS PR wraz z Federacją Przedsiębiorców Polskich.
FPP dążyła do zwiększenia prawnych limitów świadczeń pracowniczych w postaci bonów na posiłki, które mogą być przyznawane przez pracodawców. Było to ważne dla sektora gastronomicznego, dotkniętego pandemią COVID-19 i mogło go wesprzeć. Proponowane rozwiązanie przyniosłoby również większe dochody budżetu państwa dzięki wyższemu VAT. Efektem końcowym działań było rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22.02.2022 roku podwyższające wartość świadczeń żywnościowych ze 190 zł do 300 zł, wzrost o 58 proc. i pierwsze takie rozporządzenie od 18 lat.
Przyczyną podjęcia inicjatywy były oczekiwania polskich przedsiębiorców, którzy wskazywali na brak adekwatnych rozwiązań w polskim systemie prawnym umożliwiających zapewnienie pracownikom dodatkowych świadczeń pozapłacowych związanych z wyżywieniem, zwiększających poziom satysfakcji wśród załogi oraz pozytywnie oddziałujących na produktywność. (bs)