piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Trzymaj pion” – zachęca Grupa Żywiec

„Trzymaj pion” – zachęca Grupa Żywiec

Grupa Żywiec 10 sierpnia 2023 roku rozpoczęła kolejną edycję kampanii społecznej „Trzymaj Pion”. Głownym celem nowej odsłony akcji jest zwiększenie świadomości Polaków na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, wzmacnianie prawidłowych postaw podczas picia oraz szerzenie niezbędnej wiedzy dotyczącej bezpiecznych zachowań.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec pokazało m.in. że 30 proc. użytkowników jednośladów nie wie, że obowiązują ich limity spożycia alkoholu. 32 proc. badanych zna osobę, która po spożyciu alkoholu jechała rowerem, 26 proc. z kolei zna kogoś, kto w tym stanie prowadził samochód. Jak informują organizatorzy akcji, sytuacja na polskich drogach pod względem wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców poprawia się (spadek o 44 proc. względem 2013 roku), to w ostatnich latach widoczny jest rozwój mikromobilności miejskiej, tj. wzrost popularności alternatywnych metod komunikacji. Wciąż niewystarczający jest jednak poziom świadomości obowiązujących przepisów u użytkowników tych pojazdów.

W związku z tym Grupa Żywiec stworzyła w tym roku „Przewodnik po przepisach ruchu drogowego ”, który zawiera informacje o przepisach ruchu rowerowego, w tym zasad korzystania z hulajnóg elektrycznych, UTO i UWR.
W poprzednich latach powstał przewodnik dla rodziców nastolatków „Jak rozmawiać z dziećmi o alkoholu”.

Projekt „Trzymaj Pion” jest prowadzony od 2016 roku, a jego priorytetami od samego początku były edukacja konsumentów i wzmacnianie postaw w zakresie odpowiedzialności podczas konsumpcji alkoholu. Obecna edycja oparta jest na trzech filarach: przeciwdziałaniu przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków, zapobieganiu wypadkom komunikacyjnym po spożyciu alkoholu oraz promowaniu alternatyw dla alkoholu, czyli piw bezalkoholowych. W ramach kampanii Grupa Żywiec współpracuje z ekspertami, prowadzi badania oraz tworzy treści, które mają za zadanie wspierać konsumentów w dokonywaniu przemyślanych wyborów.

„Jako producent piwa czujemy się odpowiedzialni za to, aby wzmacniać w konsumentach przeświadczenie, że zachowanie umiaru w trakcie picia jest postawą godną naśladowania. W szczególności, gdy w grę wchodzą jakiekolwiek pojazdy, w takiej sytuacji zawsze należy wstrzymać się od picia i wybrać ścieżkę odpowiedzialności” – mówi Magdalena Brzezińska, dyrektorka ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj