9 października 2023 roku Uniwersytet SWPS ruszył z kampanią społeczną „Głosuj. Zmieniaj Polskę”, mającą zachęcić Polaków do udziału w najbliższych wyborach parlamentarnych. Akcja prowadzona jest pod hasłem „Tu miała być reklama studiów, ale zdecydowaliśmy inaczej. Ty też masz wybór. Idź na wybory. Zmieniaj Polskę”.
Uczelnia zdecydowała się wyłączyć swoje reklamy w mediach społecznościowych, a w ich miejscu umieściła komunikaty zachęcające do głosowania 15 października. „Tu miała być reklama studiów. Ale przyszedł czas na ważniejsze wybory. Głosuj. Zmieniaj Polskę”, „Nie zabierając głosu, oddajesz go innym. Idź na wybory. Zmieniaj Polskę”, „Nie interesujesz się polityką? Polityka cały czas interesuje się Tobą. Idź na wybory. Zmieniaj Polskę!” – takimi komunikatami szkoła wyższa chce skłonić społeczeństwo do wizyty w lokalach wyborczych.
Co więcej, na stronie internetowej uczelni umieszczono hasła skierowane bezpośrednio do studentek, studentów oraz kandydatek i kandydatów na studia: „Ten egzamin zdajesz tylko 15 października. Drugiego terminu nie będzie. Idź na wybory Zmieniaj Polskę!” czy „O kierunku studiów zdążysz jeszcze zdecydować. Teraz przyszedł czas na ważniejsze wybory. Głosuj. Zmieniaj Polskę!”.
Poza stroną internetową kampania realizowana jest w mediach społecznościowych Uniwersytetu SWPS – na Facebooku, Linkedinie, Instagramie, platformie X (Twitter). Działania obejmą także kampanię reklamową na Facebooku i Instagramie. Jak przekazuje uczelnia, cały jej budżet mediowy z dni 6-13 października trafił na cel kampanii, która ma cel profrekwencyjny i jest projektem apolitycznym.
„Profrekwencyjna kampania Uniwersytetu SWPS wpisuje się w apele i stanowiska instytucji nauki i szkolnictwa wyższego – Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Polskiej Akademii Nauk – o obywatelskie zaangażowanie i oddanie ważnego głosu w nadchodzących wyborach parlamentarnych” – przekazuje USWPS w komunikacie.
Uniwersytet jest także partnerem merytorycznym kampanii „#WspieramSukcesKobiet”, organizowanej przez Fundację SPS, mającej zachęcić kobiety do świadomego udziału w najbliższych wyborach oraz pokazać, jak poszczególne partie i kandydaci oraz kandydatki podchodzą do spraw, które są dla kobiet ważne. (mb)