Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki, powiedział PAP, że wschodnie regiony Polski potrzebują „szczególnej kampanii wizerunkowej” – podaje propertynews.pl.
Jak czytamy, wskazał on, że tamte tereny są omijane przez turystów w związku z wojną w Ukrainie, a wcześniej z kryzysem migracyjnym na granicy z Białorusią. Niewiadomski powiedział, że rozmowy na temat kampanii są już prowadzone z Polską Organizacją Turystyczną – przekazuje źródło.
Kampania miałaby pokazać turystom, że wschodnie regiony, jak i cała Polska, są bezpieczne – czytamy. Prezes PIT przekazał, że często turyści z odległych państw uznają Polskę za miejsce, w którym toczy się wojna, a jeśli już tu przyjadą, to omijają wschodnie rejony – informuje źródło.
Serwis wskazuje, że branża turystyczna w Podlaskiem i Lubelskiem czerpie z rekompensat, które są przyznawane i wypłacane od 6 października 2021 roku, ale część właścicieli hoteli nie może z nich korzystać, ponieważ przekroczyli oni poziomy pomocy publicznej przez dotacje z Unii Europejskiej w ramach innych projektów.
Dalej dowiadujemy się, że Podlaski Urząd Wojewódzki poinformował PAP, że dotychczas przedsiębiorcom z branży turystycznej wypłacono prawie 23,5 mln zł rekompensat. Dalsza pomoc powinna wpłynąć z programu zatwierdzonego 26 stycznia przez Komisję Europejską, natomiast wciąż nie wiadomo, kiedy on ruszy – podaje źródło. (bs)