niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Rusza kolejna edycja kampanii poruszająca temat depresji...

„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Rusza kolejna edycja kampanii poruszająca temat depresji wśród mężczyzn

23 lutego 2024 roku z okazji Ogólnopolskiego dnia Walki z Depresją wystartowała 18. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”, której organizatorem jest Fundacja Twarze Depresji. Obecna odsłona akcji poświęcona jest mężczyznom. 

Depresja to choroba, która w takim samym stopniu dotyka zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Płeć męska rzadziej jednak zwraca się o pomoc do specjalisty. Może to być spowodowane istniejącym w społeczeństwie stereotypem, według którego mężczyźni mają być silni i nie mogą płakać, bo to oznaka słabości. 

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem depresji i uświadomienie, że istnieje wiele sposobów jej leczenia, które skutecznie pomogą w walce z chorobą. 

W ramach akcji w Poradni Zdrowia Psychicznego MindHealth w dniu 16 marca 2024 roku odbędą się bezpłatne konsultacje z psychiatrami, psychologami i psychoterapeutami. Powstały również specjalne billboardy i citylighty z ambasadorami kampanii Marcinem Bosakiem, Sławomirem Murawcem, Arturem Barcisiem, Andrzejem Sewerynem, Pawłem Korzeniowskim, Janem Młynarskim i Andrzejem Polanem –  które pojawią się w stolicach wojewódzkich. Plakat kampanii będzie pokazany też w komunikacji miejskiej w Łodzi oraz w miejskich placówkach. Duże wsparcie stanowią wolontariusze, którzy 23 lutego 2024 roku pojawiają się na ulicach polskich miast z kampanijnymi ulotkami informującymi o tym, gdzie szukać pomocy i wsparcia. 

Akcji towarzyszy także premiera magazynu „Twarze depresji”, który w całości został poświęcony tematyce „męskiej twarzy” depresji. Jest on dostępny na stronie.

Kampania jest promowana za pomocą transmitowanego w mediach spotu, w którym wzięli udział aktor Marcin Bosak oraz psychiatra dr hab. Sławomir Murawiec. 

Źródło: youtube.com/fundacjatwarzedepresji

Współorganizatorem akcji jest Fundacja po DRUGIE, a partnerem głównym firma Nationale-Nederlanden. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj