Liczba użytkowników Twittera rośnie, ale firma miała w ostatnich miesiącach kłopoty z narzędziami reklamowymi, co negatywnie odbiło się na jej wynikach finansowych – można przeczytać w danych spółki za III kwartał 2019 roku. Jak podaje cnbc.com, wyniki, które nie pasowały do oczekiwań inwestorów, sprawiły, że kurs akcji Twittera spadł o ok. 20 proc.
Co się stało? Platforma społecznościowa wykryła błąd, w ramach którego algorytmy pobierały służące do targetowania reklam dane użytkowników, choć ci nie wyrażali na to zgody. Gdy Twitter dostrzegł istnienie problemu, zawiesił działanie tej funkcji, ale przez to ograniczył możliwości swoich narzędzi marketingowych.
Jak czytamy na cnbc.com, problemy sprawiły, że przychody Twittera z reklam w III kwartale były niższe niż oczekiwali inwestorzy. Zamiast spodziewanych 756 mln dol., spółka zaraportowała 702 mln dol.
Twitter przewiduje, że kłopoty z przetwarzaniem danych mogą wpływać na wyniki finansowe również w następnym roku.
Wzrosła natomiast baza użytkowników platformy społecznościowej. Obecnie z Twittera korzysta 145 mln aktywnych osób, którym spółka jest w stanie wyświetlać reklamy i czerpać zyski z ich obecności w portalu. To 4 proc. więcej niż kwartał wcześniej i 17 proc. więcej niż w III kwartale 2018 roku.
Dane dotyczące liczby użytkowników Twittera. Źródło: investor.twitterinc.com
W liście do akcjonariuszy Twitter podzielił się też danymi dotyczącymi starań o jakość konwersacji. Dla przykładu, spółka twierdzi, że ponad 50 proc. tweetów uznanych za szkodliwe zostało usuniętych, zanim ktoś zdążył je zgłosić.