Twitter prowadzi wśród użytkowników ankiety dotyczące wprowadzenia płatnej subskrybcji – podaje socialmediatoday.com. Serwis w kwestionariuszu pyta, za jakie usługi byliby skłonni zapłacić – czytamy.
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Jak opisuje źródło, użytkownicy korzystający z subskrypcji mogliby np. cofnąć wysłany tweet, dostosowywać kolory fontów i samego motywu czy publikować dłuższe klipy wideo w wyższej rozdzielczości. Dodatkowo pojawić by się mogły automatyczne odpowiedzi we wpisach lub udogodnienia dotyczące rekrutacji.
Oprócz tego korzystający z serwisu są pytani o to, czy byliby skłonni zapłacić za brak reklam w serwisie.
Źródło zauważa, że po opcji subskrypcji na Twitterze spodziewano się podobnych narzędzi do tych, które użytkownicy znają np. z Facebooka. Jak czytamy, chodzi m.in. o umożliwienie najbardziej ambitnym użytkownikom oferowania ekskluzywnych treści płatnym subskrybentom, przekazywania im specjalnych materiałów czy prowadzenia zamkniętych dyskusji. Socialmediatoday.com zaznacza też, że do takich spekulacji prowadziło wprowadzenie do serwisu kontroli tego, kto może odpowiadać na tweety. Czytamy również, że proponowane opcje mogą okazać się bardziej dostosowane do marek lub firm, a nie samych konsumentów.
Źródło pisze też, że wiele z tych propozycji jest już dostępnych, i wymienia np. niestandardowe opcje kolorów, które można zmieniać w ustawieniach konta, czy automatyczne odpowiedzi, które można ustawiać w swoich wiadomościach prywatnych.
Socialmediatoday.com zastanawia się dalej m.in. nad tym, czy użytkownicy będą chcieli oglądać dłuższe filmy i płacić za takie funkcje. Źródło twierdzi, że nie widzi sensu prowadzenia rozmów o pracę na platformie.
Z drugiej strony źródło pisze, że ankieta ma pokazać serwisowi, czym mogą być zainteresowane osoby korzystające z jego usług, a przede wszystkim co podoba się nowym użytkownikom biznesowym, którzy być może chcieliby posiadać wszystkie narzędzia i opcje w scentralizowanym systemie. (kd)