Widzowie, którzy oglądali tegoroczną galę rozdania Oscarów w amerykańskiej stacji ABC, podczas przerwy reklamowej mogli zobaczyć spot Twittera poświęcony obronie praw kobiet. 60-sekundowe wideo opatrzone jest hashtagiem #HereWeAre – podaje variety.com.
Czytaj też: #MeToo. Kobiety piszą o doznanych krzywdach
W czarno-białym spocie Denice Frohman, poetka i performerka, odczytuje napisany przez siebie wiersz, który zaczyna się słowami: „Słyszałam, że kobieta staje się sobą, kiedy po raz pierwszy odzywa się bez pozwolenia”. Na nagraniu widzimy też wiele innych kobiet, wśród nich są m.in. reżyserki, producentki i scenarzystki Ava DuVernay i Julie Dash, aktorka i reżyserka Issa Rae czy dokumentalistka i aktywistka Jennifer Brea – opisuje źródło.
Jak zauważa washingtonpost.com, reklama Twittera spotkała się ze zróżnicowanymi reakcjami ze strony odbiorców. Część internautów chwaliła serwis za tę akcję. „Twitter stworzył najlepszą reklamę w historii Oscarów” – napisał jeden z użytkowników portalu.
Źródło: twitter.com/eugenegu
Wideo spotkało się też jednak z negatywnymi komentarzami. Internauci zarzucali Twitterowi, że serwis wciąż nie radzi sobie z obecnym tam hejtem czy nieodpowiednim traktowaniem kobiet, które są użytkowniczkami portalu.
Źródło: twitter.com/brosandprose
„Spot Twittera #HereWeAre wywołał u mnie dreszcze. To było oszałamiające. Teraz Twitter, będziemy czekać na Twoją dalszą pracę, aby serwis był bezpieczniejszy dla takich kobiet, jak te, które pojawiły się w reklamie” – brzmi inny z komentarzy na temat wideo stworzonego przez portal.
Źródło: twitter.com/Luvvie
Czytaj też: Raport IMM: Internetowa Akademia Filmowa. Oscary 2018
(pp)
Zdjęcie główne: twitter.com/Twitter