Twitter, podobnie jak Instagram, Facebook, TikTok i Pinterest, idzie w kierunku zakupów w transmisjach na żywo. Serwis chce rozwinąć działania e-commerce – pisze socialmediatoday.com. Natychmiastowość i interaktywne korzyści płynące z transmisji na żywo
Jak czytamy, Twitter chce umożliwić użytkownikom kupowanie produktów w czasie transmisji na żywo przez wyświetlanie propozycji zakupowych pod kanałem wideo. Dzięki temu mają móc brać udział w dyskusji, a także odwiedzić zakładkę „Sklep” zawierającą wszystkie produkty wyróżnione w transmisji. Jak pisze źródło, ta opcja łączy się zarówno z rozwojem handlu online, jak i korzyściami platformy dotyczącymi angażowania użytkowników w czasie rzeczywistym.
Twitter wyjaśnił, że przeprowadza pierwszy test zakupów na żywo we współpracy z Walmartem. Sieć ma ponad 1,2 mln obserwujących, więc wyniki transmisji mogą stanowić swego rodzaju punkt odniesienia dla innych marek, które rozważają skorzystanie z opcji – pisze źródło.
Czytamy też, że Twitter już wcześniej próbował narzędzi do zakupów typu in-stream, testując zakładkę sklepu na niektórych profilach w 2015 roku czy kolekcje produktów i miejsc, które umożliwiły niektórym znanym użytkownikom promowanie produktów w specjalnej sekcji. Wydawało się, że żadne z tych rozwiązań nie zostało przyjęte, jednak teraz, w obliczu rosnącej popularności zakupów online i ponownego nastawienia platformy na innowacje, nadszedł czas, aby spróbować ponownie – podaje źródło. (mb)