Twitter wprowadza nowe zasady dotyczące reklam politycznych. O zmianach serwis poinformował na swoim blogu.
Od tego momentu portal będzie wymagał od reklamodawców, którzy chcą publikować materiały promocyjne o charakterze politycznym, jasnego oznaczenia, wskazującego na taki charakter treści. Jak czytamy, Twitter chce wprowadzić oznaczenia graficzne przy reklamach pochodzących od nadawców politycznych.
Serwis zapowiada też, że chce wprowadzić większą transparentność w temacie definiowania grup docelowych dla politycznych kampanii promocyjnych. Jak czytamy, użytkownicy mają zyskać dostęp do danych o profilowaniu. Portal chce zapewnić odbiorcom informacje o reklamodawcach, a także narzędzia, dzięki którym użytkownicy będą mogli dzielić się opiniami na temat reklam – na przykład zgłaszać te ich zdaniem nieodpowiednie. Dzięki temu serwis będzie mógł szybciej usunąć niewłaściwe reklamy i wyświetlać treści promocyjne bardziej dopasowane do danej osoby.
Jak dalej czytamy, zmiany początkowo zostaną wprowadzone w Stanach Zjednoczonych, później będą udostępniane na całym świecie. (mb)