sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUbezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rusza z kampanią „Mam OC, jestem OK”

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rusza z kampanią „Mam OC, jestem OK”

Na początku maja 2023 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął kampanię edukacyjno-informacyjną, w której przypomina o posiadaczom pojazdów o obowiązku posiadania OC. Akcja, w której UFG prezentuje System Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych, prowadzona jest pod hasłem „Mam OC, jestem OK”.

Jak zauważa UFG, każdy właściciel pojazdu mechanicznego ma obowiązek posiadania ważnej polisy OC, nawet jeśli pojazd jest nieużytkowany lub niesprawny. Okazuje się, że nie wszyscy się z tego wywiązują. „UFG identyfikuje rocznie ponad 300 tysięcy przypadków, w których dany pojazd pozostaje, przez jakiś okres w ciągu roku, bez obowiązkowego ubezpieczenia OC ppm. Dlatego, mimo popularności tematu ubezpieczeń komunikacyjnych w przestrzeni publicznej, uważamy, że istnieje ciągła potrzeba zwracania uwagi na ryzyka związane z brakiem ochrony OC komunikacyjnego” – komentuje Hubert Stoklas, wiceprezes zarządu UFG.

UFG podkreśla w kampanii, jak istotne jest zachowanie ciągłości ubezpieczenia przez cały okres posiadania pojazdu, a także przypomina o ryzykach i skutkach braku ważnej polisy. Ponadto urząd edukuje w zakresie terminów na zawarcie umowy ubezpieczenia.

UFG przedstawi też w kampanii korzyści, jakie niesie dla kierowców i posiadaczy pojazdów, uruchomienie Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych (SMUbOb), zaplanowane na sierpień 2023 roku. Chodzi m.in. o ułatwioną komunikację z UFG na platformie internetowej czy możliwość sprawdzenia ważności polisy OC komunikacyjnego przez internet.

Kampania „Mam OC, jestem OK” jest skierowana do wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych, w tym przedsiębiorców. Działania komunikacyjne obejmą internet (m.in. animacje, banery internetowe, podcasty, współpracę z influencerem), media tradycyjne (m.in. spoty radiowe, prasa) oraz nośniki zewnętrzne (m.in. reklama w komunikacji miejskiej, plakaty).

Działania edukacyjno-informacyjne będą prowadzone do końca sierpnia 2023 roku. Kreacją, zakupem mediów oraz pełną komunikacją zajmuje się agencja Bringmore advertising. System oraz kampania są współfinansowane z Funduszy Europejskich. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj