5 czerwca 2023 roku, w Światowy Dzień Środowiska, organizacja UNEP/GRID-Warszawa rozpoczyna kampanię społeczną poruszającą problem mikroplastiku w środowisku.
Hasłem przewodnim akcji jest „#BeatPlasticPollution”. Przesłanie ma zwrócić uwagę na skutki, jakie niesie za sobą niewłaściwe zarządzanie tworzywami sztucznymi.
Kampanię wspierają Screen Network i AMS, firmy będące właścicielami ekranów Digital Out-of-Home (DOOH). W ramach współpracy emitowane są animowane spoty zwracające uwagę mieszkańców na skalę problemu mikroplastiku. Informacje synchronizowane są na bieżąco wraz ze zmieniającą się pogodą, a komunikaty informacyjno-edukacyjne pojawiają się na ekranach, gdy pada deszcz. Ma to związek z wynikami badań Chińskiej Akademii Nauk Medycznych, które dowiodły, że mikroplastik w deszczu ma wpływ na zdrowie człowieka i zwiększa ryzyko wielu chorób.
Kampanię będzie można zobaczyć na wielkoformatowych telebimach i kurtynach LED, na ekranach w galeriach handlowych, na siłowniach, dworcach kolejowych, lotniskach i w środkach komunikacji miejskiej. Łącznie będzie wyświetlana na kilkunastu tysiącach ekranów.
Kampania będzie trwała do końca czerwca 2023 roku.
Źródło: YouTube/Screen Network
(zd)