9 lutego 2024 roku Uniwersytet Warszawski ogłosił przetarg na przeprowadzenie kampanii społeczno-edukacyjnej na temat wspierania dialogu i przeciwdziałania mowie nienawiści w debacie akademickiej. Termin składania ofert upływa 16 lutego o godzinie 12:00.
Kampania będzie skierowana do studentów, doktorantów, osób pracujących naukowo lub w administracji. Celem projektu jest przeciwdziałanie mowie nienawiści, promocja wartości akademickich poszanowania godności, pokazywanie znaczenia konstruktywnej komunikacji oraz zachęta do reagowania i przeciwdziałania na naruszenia.
Projekt powinien zawierać informacje: czym jest mowa nienawiści, z czego może wynikać i jakie niesie konsekwencje, a także ma uświadamiać, jak prawidłowo przeprowadzać dialog i reagować na mowę nienawiści.
Zamawiający wskazał przykładowe formy kampanii:
• kampania w mediach społecznościowych (z równoległym wsparciem mediów samorządów studentów i doktorantów),
• materiały edukacyjne pogłębiające świadomość w zakresie mowy nienawiści,
• spot wideo na YouTubie oraz filmy edukacyjne na YouTubie i do social mediów,
• grafiki i plakaty.
Zaproponowano również przykładowe elementy:
• opracowanie hasła,
• zaprojektowanie logo,
• opracowanie key visual kampanii,
• sesja fotograficzna,
• projekt serii dziewięciu plakatów,
• projekt ulotki,
• druk ulotki,
• seria dziewięciu krótkich nagrań wideo na YouTubie oraz format rolek do social mediów,
• spot wideo 60 sek. na YouTubie + krótsza wersja oraz format dopasowany do Facebooka i Instagrama,
• opracowanie dedykowanej platformy – landing page,
• opracowanie materiałów edukacyjnych w formie infografik.
Ambasadorami kampanii mogą być eksperci lub przedstawiciele UW, czyli władze rektorskie, pracownicy naukowi i administracyjni, studenci.
Zamawiający będzie brał pod uwagę proponowaną cenę oferty (65 proc.), a w następnej kolejności portfolio (35 proc.). Cena ma zawierać niezbędne koszty realizacji zamówienia oraz uwzględniać wszystkie wymogi zamawiającego.
Oferty mogą składać wykonawcy, którzy posiadają co najmniej trzyletnie doświadczenie w tym zakresie oraz współpracowali z jednostkami akademickimi lub instytucjami publicznymi. Jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, należy wysłać linki do co najmniej trzech zrealizowanych kampanii społecznych.
Zamówienie należy zrealizować do 45 dni od daty zawarcia umowy. Kampania powinna rozpocząć się w drugiej połowie marca 2024 roku. Koniec kampanii jest przewidziany pod koniec czerwca 2024 roku.
Ofertę można przesłać na adres p.gornicka@uw.edu.pl oraz Magdalena.Miksa2@adm.uw.edu.pl, wpisując w tytule: Realizacja kampanii społeczno-edukacyjnej nt. wspierania dialogu i przeciwdziałania mowie nienawiści w debacie akademickiej. Więcej informacji znajduje się na stronie. (af)