5 grudnia 2022 roku wystartowała ogólnopolska kampania społeczna Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
Kampania została zainicjowana przez Prezesa Tomasza Chróstnego w celu ostrzeżenia przed groźbą utraty danych oraz pieniędzy. Apeluje także o większą ostrożność.
W ramach kampanii UOKiK przygotował dwa półminutowe spoty, które wyemitowane zostaną w radiu, telewizji oraz w internecie.
Spoty reklamowe będzie można zobaczyć m.in. na kanale TVP oraz usłyszeć w Polskim Radiu. Ich treść jest skupiona na wybranych sytuacjach, w których często dochodzi do kradzieży i wyłudzania danych.
Źródło: YouTube/Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
„Skala działań oszustów jest przytłaczająca. Niesie to za sobą bardzo szkodliwe i daleko idące konsekwencje dla całego społeczeństwa. Dlatego gorąco zachęcam media, instytucje, organizacje społeczne oraz pozarządowe do włączenia się w naszą kampanię. Wspólnie możemy skuteczniej walczyć z oszustami i zadbać o bezpieczeństwo konsumentów” – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. (zd)