Aż 60 proc. respondentów bardziej ufa treściom generowanym przez innych użytkowników (User-Generated Content) niż oficjalnym przekazom marek – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję TERRITORY Influence. Według raportu, wielu konsumentów przed zakupem przegląda materiały UGC (90 proc.). Ponadto, dla części z nich tego typu treści są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji podczas procesu zakupowego (62 proc.).
49 proc. klientów zadeklarowało natomiast, że wpływ na ich decyzje zakupowe mają treści tworzone przez influencerów (Influencer-Generated Content). Ważne dla konsumentów są także rekomendacje od znajomych. Aż 75 proc. respondentów twierdzi, że podejmuje decyzję o zakupie, bazując na pozytywnych opiniach – pokazuje badanie.
Jak wynika z raportu, marki powinny skupić się na większym angażowaniu influencerów do swoich strategii marketingowych. Młodsze pokolenia, takie jak Gen Z, coraz bardziej polegają na opiniach twórców internetowych podczas podejmowania decyzji zakupowych (76 proc.). Wyrażają również chęci do oglądania większej liczby transmisji na żywo (64 proc.) oraz potrzebują większej różnorodności treści (78 proc.). (ao)
O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone przez agencję TERRITORY Influence. Uczestniczyło w nim 24 549 osób z 13 różnych krajów, w tym Polski, w wieku od 18 do 86 lat.