Na polskim rynku powstała nowa, full serwisowa agencja marketingowa VanLeif, której fundamentem jest 16-letnie doświadczenie agencji interaktywnej ProCreation.
Dwudziestoosobowy zespół VanLeif tworzą pracownicy agencji ProCreation oraz nowi dyrektorzy, managerowie i specjaliści z polskich oraz międzynarodowych agencji marketingowych, m.in. Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Ogilvy, Edelman. Spółkę poprowadzą dotychczasowi właściciele ProCreation: Bartosz Michałowski (kreacja, business development, innowacje) i Damian Szalewicz (technologie) wraz z nową wspólniczką – Małgorzatą Celarek (client service, new business, komunikacja zintegrowana).
Zarząd agencji
Kompetencje nowego zespołu to m.in. takie obszary jak doradztwo strategiczne, kreacja, content marketing, digital, social media, PR, eventy, e-commerce, trade marketing.
„Zmiana jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Klienci już od dawna poszukują jednej wiodącej agencji-partnera, która pomoże im nawigować w coraz bardziej złożonym świecie zintegrowanego marketingu i nowoczesnych technologii. Nazwa VanLeif łączy nas z Leifem Erikssonem – wikingiem, który dopłynął do Ameryki 500 lat przed Kolumbem oraz z odważnymi holenderskimi podróżnikami i kupcami, którzy zdobyli Nowy Świat. My też jesteśmy takimi ciekawymi świata odkrywcami – ciągle szukamy innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym klienci mogą zdobywać nowe rynki, wchodzić w nowe obszary marketingu, odważniej sięgać po najnowsze technologie” – powiedział Bartosz Michałowski, partner w agencji VanLeif.
Twórcy agencji posiadają 16 lat doświadczenia w digitalu (około 1000 projektów realizowanych dla ponad 100 klientów z 30 krajów), własne zaplecze technologiczne. Zajmują się również realizacją kampanii marketingu opinii, gdzie VanLeif posiada autorską strategię i narzędzie do obsługi masowych kampanii WOMM w social media, z którego skorzystały już m.in. takie marki jak Pedigree i Whiskas.
„Nasza filozofia myślenia stawia konsumenta w centrum. Chcemy, by kampanie były dla niego przyjemnym, wzbogacającym doświadczeniem. Dlatego tworzymy koncepty, w których konsumenci są zachęcani do większego zaangażowania. Wierzymy w siłę dawania doświadczeń – np. poprzez oryginalne treści wizualne, funvertising czy najnowocześniejsze technologie związane z wirtualną rzeczywistością. Marketerzy mogą nie tylko sprzedawać, ale też dawać konsumentom sporo emocji – inspirować ich, edukować, dawać szansę na samorealizację, zauważenie. Paradoksalnie, jako wikingowie marketingu walczymy o to, by marketing był mniej barbarzyński, ale bardziej polegał na szczerej współpracy marki z konsumentem” – dodaje Małgorzata Celarek, partner w VanLeif.
Agencja wygrała niedawno dwa przetargi: na nową strategię komunikacji i repozycjonowanie marki centrum handlowego MODO wraz ze stałą obsługą full service (kreacja ATL/BTL, digital, social media) oraz na stworzenie nowej kampanii marki kosmetyków ArtDeco (kreacja, digital, social media).
„Nasza oferta obejmuje także działania wizerunkowe i komunikacyjne (PR) jako element dopełniający cały wachlarz działań marketingu 360. O możliwość współpracy pytają nas, m.in. klienci Edelman Polska – agencji, która niedawno ogłosiła wycofanie się z polskiego rynku. ProCreation na bazie, którego powstała agencja VanLeif było partnerem Edelman Polska od 2014 r.” – dodaje Celarek.
VanLeif kontunuuje także obsługę dotychczasowych klientów ProCreation, wśród których są m.in. takie marki jak Nike, Wilkinson (17 krajów), Energizer (14 krajów), Mars, CBRE, Porta, Superdrob, Komandor, Sanofi. (red)