We wrześniu 2021 roku marka samochodów Volvo zaprezentowała swoje nowe logo. Uproszczono dotychczasowy symbol i ujednolicono barwę. Nowy znak będzie używany wspólnie przez marki Volvo Group i Volvo Car Group, choć są one odrębnymi firmami – jedna zajmuje się produkcją aut osobowych, druga zaś wytwarzaniem autobusów, ciężarówek i maszyn budowlanych.
Nowe logo Volvo
Nowy logotyp nawiązuje do symbolu żelaza, tak jak miało to miejsce od początku istnienia marki – to okrąg ze strzałką skierowaną na zewnątrz. Zrezygnowano jednak z dotychczasowego srebrnego koloru i cieniowania dającego efekt trójwymiarowości na rzecz jednolitej czarnej barwy. Znak zyskał bardziej minimalistyczny wygląd. W logo zaszła też zmiana w prezentacji nazwy producenta – element tekstowy pozostał w środku okręgu, ale usunięto granatową belkę, na której wcześniej widniał napis Volvo. Symbol różni się także od poprzedniego sposobem umiejscowienia strzałki – jest ona odcięta od okręgu.
Poprzedni logotyp
Zmiana logotypu ma podkreślać „nowe cele”, jakie stawiają sobie marki Volvo Group i Volvo Car Group; chodzi o „elektryfikację i większą rolę digitalizacji działalności biznesowej” – mówi Stanisław Dojs, PR Manager w Volvo Car Poland. Dodaje, że planowane jest także ujednolicenie innych elementów identyfikacji wizualnej. (ap)