W sierpniu 2017 roku powstała spółka weCan Ltd., która ma uprawomocnić działalność sieci afiliacyjnej weCab, która istnieje od 2010 roku. Jej założycielami są cztery agencje: polska Walk, czeska Comtech CAN, rumuńska thegroup oraz węgierska Café Communications. Ostatnia z nich siedem lat temu zainicjowała stworzenie sieci afiliacyjnej – jej celem jest budowanie alternatywy dla dużych sieciowych struktur na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
Jak wynika ze strony internetowej weCan, zrzeszonych jest w niej ponad dwadzieścia agencji reklamowych i domów mediowych. Jak czytamy w komunikacie prasowym, sieć pokrywa 16 państw z regionu Europy Środkowo-Wschodniej – od krajów bałtyckich po Bułgarię, od Słowenii po Rosję.
W zarządzie weCan Ltd., która uprawomocnia działalność sieci, zasiadł Szymon Walkiewicz, Partner i Business Development Director. Oprócz niego spółką zarządzają: László Szarvas – International Business Development Director Café Communications, Jan Rauschert – Managing Director Comtech CAN i Zoltan Szigeti – President thegroup.
logo polskiej grupy marketingowej Walk
Dołączenie polskiej grupy marketingowej Walk do sieci weCan skomentował Szymon Walkiewicz: „Jako Walk przez lata bardzo silnie podkreślaliśmy fakt, że jesteśmy niezależną grupą marketingową o polskich korzeniach, bo w dużej mierze to właśnie w tym tkwi nasza siła. Doskonale znamy realia lokalnego rynku, samodzielnie zapracowaliśmy na każdy nasz sukces i z czasem staliśmy się jednym z największych polskich graczy”. I zapowiada dalsze działania: „W ramach weCAN możemy dalej się rozwijać, współpracując z agencjami oraz domami mediowymi, które mają podobne doświadczenia, przy jednoczesnym zachowaniu swojej autonomii. Wszyscy mamy jednak wspólną ambicję – razem tworzyć rozwiązania komunikacyjne, które będą w jak największym stopniu dopasowane do rynków w regionie CEE i niezależnie od kraju – prowadzone na tym samym, wysokim poziomie”.
Grupa Walk oferuje kompleksowe rozwiązania komunikacyjne, w tym działania z zakresu m.in. event marketingu, public relations czy mediów społecznościowych.
weCan i Grupa Walk korzystają z danych Instytutu Monitorowania Mediów.
(bm)