Europejski Bank Centralny ECB zorganizował pierwszy warsztat komunikacji dla dyrektorów banków ze wszystkich krajów należących do Eurosystemu. Podczas spotkania wystąpili: szef działu korespondentów z Reutersa Stella Dawson, wydawca magazynu Bloomberg Riad Hamade, wydawca działu ekonomicznego RTE Ireland George Lee, dyrektor generalny DG European Commision Claus Serensen oraz doradca ds. komunikacji Gerald Abramczyk.
Prezes ECB Jean-Claude Trichet powiedział na otwarciu warsztatu, że banki muszą nie tylko komunikować swoje działania, lecz także budować reputację i komunikację na mówieniu wprost. Zaznaczył także, że „przedstawiciele banków centralnych muszą znaleźć sposób, by kompleksowe problemy ekonomiczne stały się zrozumiałe dla społeczeństwa”.
Gerald Abramczyk zaproponował, żeby nie traktować dziennikarza jako przyjaciela, lecz „profesjonalistę” – profesjonalistę od marketingu i sprzedaży newsa. Media nie relacjonują surowych danych i statystyk. Relacjonują wydarzenia, które są interesujące, mające posmak dramatu lub sensacji. Żywa dyskusja wokół tego tematu trwała ponad dwie godziny i przedstawiciele banków byli zgodni, że należy skorygować relacje z mediami dopasowując je do nowej rzeczywistości. Regina Karoline Schuller, szefowa działu informacji i prasy ECB, zaznaczyła, że warsztat ten to tylko pierwsze spotkanie w cyklu udoskonalenia komunikacji bankowości. (kk)