sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWartościowe marki banków

Wartościowe marki banków

W specjalnym dodatku do Gazety Finansowej możemy znaleźć wypowiedzi PR-owców i ludzi mediów na temat marek instytucji finansowych. Wszystkie osoby wypowiadające się dla Gazety Finansowej zaznaczają, że w przypadku instytucji finansowych wizerunek i zaufanie klientów jest sprawą kluczową. Jak zaznacza Maciej Fischer, prezes agencji Fischer&Zubek PR Partners, obecnie banki muszą zmierzyć się z kryzysem zaufania, a „budowana przez lata pozycja instytucji zaufania publicznego, symbolizowana przez szacowne marki rozpoznawalne przez setki milionów ludzi na świecie, rozwiała się jak dymek z grilla”.

Na rolę zarządzania kryzysowego w budowaniu zaufania do marki zwraca uwagę w swojej wypowiedzi Eliza Misiecka, dyrektor generalna Genesis PR. „Niewłaściwa lub spóźniona reakcja sprawi, że wiarygodność instytucji – budowana przez wiele lat – może zostać mocno nadszarpnięta”, zaznacza Misiecka. Na rolę zarządzania kryzysowego wskazuje także Jacek Jakubczyk, dyrektor zarządzający w ITBC Communication, który zauważa, że w przypadku zaistnienia kryzysu „trzeba stawić czoło ewentualnym problemom i otwarcie, jasno komunikować się z otoczeniem.

Prezes FIRST PR Piotr Czarnowski wskazuje natomiast na rozbieżności pomiędzy deklaracjami firm, a rzeczywistymi działaniami – „najpierw firma, która chce być lepiej postrzegana, musi się naprawdę zmienić na lepszą, a dopiero później to komunikować, a nie odwrotnie”.

W dodatku Gazety Finansowej kwestie marek instytucji finansowych komentuje także redaktor naczelna PRoto Kinga Kubiak oraz Paweł Tomczuk z Ciszewski Financial Communications. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj