Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym każdego roku marki starają się dotrzeć do serc konsumentów za pomocą emocjonalnych i kreatywnych kampanii reklamowych. Rok 2024 nie był wyjątkiem – zarówno polskie, jak i globalne firmy przygotowały spoty, które nie tylko promują ich produkty, lecz także wprowadzają w klimat świąt, skłaniają do refleksji, bawią lub wzruszają.
1. Allegro – „Dobry duch”
Polska platforma e-commerce Allegro w tegorocznej reklamie przedstawia historię portierki, która z pomocą drobnych gestów dobroci tworzy świąteczną atmosferę wśród mieszkańców osiedla. Spot przekonuje, że to niewielkie, codzienne działania mogą sprawić, że święta będą wyjątkowe, a także podkreśla wartość relacji międzyludzkich, życzliwości i pomocy.
2. Apple – „Heartstrings”
Apple w reklamie prezentuje postać ojca, który dzięki technologii słuchawkom marki może usłyszeć najważniejsze dźwięki w swoim życiu, zbliżając się do swoich bliskich.
Spot podkreśla, jak technologia może łączyć ludzi, umożliwiając im dzielenie się chwilami i przeżywaniem emocji.
3. Lidl – „Wymarzone Święta Bożego Narodzenia”
Lidl w tegorocznym świątecznym spocie opowiada historię dziewczynki, która spełnia marzenia innych zamiast swoich. Pokazuje w ten sposób wartość dzielenia się i obdarowywania, dając przykład innym ludziom.
Spot wyreżyserowany przez Toma Hoopera jest pełen magii i pozytywnej energii, która zachęca do celebrowania świąt w gronie rodziny i przyjaciół.
4. Pepco – „Tak jak chcę”
Reklama Pepco ukazuje dwie siostry, które w swoim indywidualnym stylu obchodzą święta w rodzinnym domu. Spot pokazuje, jak różnorodne mogą być nasze Święta, ale łączy je jeden wspólny element – bliskość i miłość rodzinna.
Kampania jest nie tylko reklamą produktów Pepco, ale także wzruszającą opowieścią o tradycjach, które budują rodzinne więzi.
5. T-Mobile – „Podaruj bliskość na Święta”
Kampania T-Mobile realizowana jest pod hasłem „Kiedy bariery znikają, pojawia się bliskość”. Spot ma inspirować do burzenia barier i otwierania się na innych. Przypomina również, że skupienie się na tym, co nas łączy, a nie co dzieli, pozwala znaleźć płaszczyznę porozumienia.
Świąteczny spot, będący częścią międzynarodowej kampanii, opowiada historię dwóch dziewczynek, które – mimo że mieszkają w pozornie różnych światach – nawiązują przyjaźń.