Sephora – sieć specjalizująca się w sprzedaży perfum i kosmetyków – zapowiada globalną kampanię poświęconą inkluzywnej wizji piękna.
5 marca 2024 roku marka rozpocznie spójną kampanię na blisko 35 rynkach na całym świecie. Działania będą prowadzone pod wspólnym hasłem „We belong to something beautiful” („Razem tworzymy piękno”). W kampanii Sephora chce promować inkluzywność i podkreślić, że jest miejscem do „swobodnego odkrywania, testowania i wyrażania siebie”, wolnym od osądzania, za to wzmacniającym pewność siebie i samoakceptację.
Marka w tej kampanii prezentuje redefinicję roli lustra – które zamiast być uznawane za obiekt służący do oceniania i osądu, ma stać się sprzymierzeńcem każdej osoby. „Lustro w kampanii Sephora staje się życzliwym i pozytywnie nastawionym świadkiem wspólnej celebracji wszelkich formy piękna” – czytamy w komunikacie prasowym.
Kampania pod hasłem „We belong to something beautiful” początkowo wystartowała w Ameryce Północnej w 2019 roku. „Zainspirowała konkretne działania: od przekształcenia naszych doświadczeń w sklepie, po rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów” – podkreśla Deborah Yeh, globalna dyrektor marketingu Sephory. Teraz działania zatoczą szersze kręgi. Działania są wprowadzane na rynki w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji. „Każda kultura ma swoją specyfikę, ale wierzymy, że inkluzywność jest uniwersalną wartością dla ludzkości. Stawiamy sobie wyzwanie, by wspierać ją na całym świecie” – dodaje przedstawicielka marki.
Guillaume Motte, prezes i CEO marki Sephora, zwraca uwagę na wpływ firmy na branżę kosmetyczną oraz definicję piękna. Jak dodaje, przez adaptację hasła kampanii na całym świecie firma przekazuje swoją „unikatową wizję piękna, która czerpie siłę z wyrażania różnorodności, unikalności, ale także z przynależności do wspierającej społeczności”.
Kampania będzie prezentowana w 400 perfumeriach w Unii Europejskiej. Obejmie także kanały online marki na wszystkich rynkach, a w wybranych krajach również media.
W akcję będzie zaangażowana Selena Gomez, piosenkarka i aktorka, która stworzyła markę kosmetyczną Rare Beauty, nastawioną na wspieranie różnorodności. Celebrytka, działająca na rzecz zdrowia psychicznego, inkluzywności i samoakceptacji, będzie bohaterką jednej z odsłon kampanii.
Przygotowanie kampanii powierzono reżyserce Stefanie Soho i fotografce Liz Collins. Twórczynie zaprezentowały w filmie „serię urywków z życia, w których postaci łączą się i nawiązują więź poprzez świat różnorodnego piękna”. W wideo wykorzystano momenty wycięte ze scen filmowych, ale także z różnych momentów w życiu.
Sephora przygotowała kampanię we współpracy z agencją BETC. (mb)