poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWearables, czyli technologie i ubrania w jednym, zyskują na popularności

Wearables, czyli technologie i ubrania w jednym, zyskują na popularności

78,7 proc. (co daje 328 tys. urządzeń) – taki wzrost w I kwartale 2016 roku zanotował rynek technologii ubieralnych w Europie Centralnej i Wschodniej – podaje forbes.pl za PAP.

Jak czytamy, ma być jeszcze lepiej. International Data Corporation przewiduje, że do 2020 roku wzrost sprzedaży w regionie wyniesie 121 proc. (2,5 mln urządzeń). Tendencja wzrostowa ma dotyczyć również Polski.

Łączna sprzedaż tych urządzeń w skali globalnej ma osiągnąć 213 mln sztuk, zakładając skumulowany średni roczny wzrost w latach 2016-2020 na poziomie 20,3 proc.

Już w tym roku globalna sprzedaż nosideł ma być większa niż w poprzednim o 30 proc – prognozuje IDC.

Dowiadujemy się również, że sprzedają się głównie proste opaski i akcesoria. „Proste wearables, takie jak opaski fitnessowe, wykorzystywane są przez entuzjastów zdrowego trybu życia oraz przez osoby uprawiające sport. Obserwujemy także rosnące zainteresowanie technologiami i usługami pozwalającymi na zdalny pomiar podstawowych funkcji życiowych człowieka, co może być wykorzystywane w branży ochrony zdrowia” – powiedział PAP Jarosław Smulski z IDC Polska.

Według IDC, ponad 1/5 urządzeń, które pojawiły się na rynku w naszym regionie, stanowią zaawansowane nosidła, takie jak inteligentne zegarki. Choć, jak podaje źródło, te są coraz bardziej popularne – za sprawą pojawienia się Apple Watch – to nie one napędzają branżę. W 2016 roku odsetek sprzedaży inteligentnych zegarków w skali globalnej ma wynieść 40 proc.

Smulski zaznacza, że odbiorcami zaawansowanych wearables są przede wszystkim miłośnicy technologii. Zwraca przy tym uwagę, że coraz częściej produkty te oferują telekomy. „Operatorzy wykorzystują współzależność zegarków od telefonów, przygotowując dla klientów zestawy składające się z obu urządzeń” – dodaje.

Nosidła, o których mowa, to nie tylko proste opaski, akcesoria czy smartwatche, lecz także urządzenia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Zdaniem analityków IDC, okulary, gogle czy hełmy w naszym regionie do 2020 roku stanowić będą 20 proc. całego rynku nosideł.

Jiří Teršel, starszy analityk IDC w regionie Europy, Środkowego Wschodu oraz Afryki, podkreśla, że dzięki rozwojowi wspomnianych rozwiązań i sieci 5G będziemy mogli mówić o nowej erze komunikacji i relacji między ludźmi. „Oddziaływanie tych innowacji będzie porównywalne z rewolucją, do jakiej doprowadził internet” – zaznacza. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj