Agencja WhitePress rozpoczyna prace nad e-bookiem, który opisze historię i rozwój Content Marketingu na świecie. Jest to pierwszy tego typu projekt na polskim rynku. Publikacja pojawi się na przełomie sierpnia i września 2014 roku.
Whitepress chce dokładnie prześledzić historię content marketingu, począwszy od roku 1900, gdy Michelin wydał pierwszy, bardzo obszerny (bo aż 600-stronicowy) poradnik dla kierowców jeżdżących po francuskich drogach. W publikacji dużo miejsca zostanie poświęcone korelacji między CM, a kanałami komunikacji i rozwojem kolejnych technologii – druku, radia, telewizji i Internetu. Autorzy wyjaśnią też, które etapy w historii miały największy wpływ na rozwój Content Marketingu i jego obecny kształt. Całość zostanie uzupełniona komentarzami partnerów badania.
„Określenie „Content Marketing” zaczęło pojawiać się w polskiej branży marketingowej w okolicach lat 2005-2006, ale sama strategia – od niedawna nazwana na nowo – jest dużo starsza. Chcemy stworzyć jedną publikację, która rzeczowo wyjaśni, czym content marketing jest i jak się rozwijał. Myślę, że będzie to bardzo ważny głos w dyskusjach o początkach CM, bo te wciąż są żywe” – wyjaśnia dr Paweł Strykowski, współwłaściciel agencji content marketingowej Whitepress.
Za realizację projektu odpowiedzialni będą dr Paweł Strykowski i Maciej Mazur, content manager agencji Whitepress. Juicy Relations zajmie się obsługą PR-ową przedsięwzięcia, a PRoto.pl jest patronem medialnym publikacji.
Publikacja będzie bezpłatna i ogólnodostępna.