poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWindykacja w wersji soft

Windykacja w wersji soft

Firmy windykacyjne chcą ocieplić swój wizerunek. Zamiast „nachodzić” dłużnika, wolą, by ten przyszedł do nich sam. Z pomocą przychodzą tu m.in. punkty lojalnościowe – opisuje wyborcza.biz.

Kiedyś windykator chodził od drzwi do drzwi i odwiedzał swoich dłużników w miejscu zamieszkania lub pracy. Ale to już przeszłość. „Dziś to klient ma zadzwonić i chcieć spłacić dług, a firma windykacyjna ma go do tego zachęcić” – czytamy w artykule Macieja Samcika.

Jednym z przykładów ma być GetBack, który obsługuje 13,3 mld zł długów. W internecie pełno jest reklam Biura Rzecznika Praw Dłużnika, za którym – jak podaje autor –  stoi właśnie firma windykacyjna. W reklamach biura rzecznika zachęca się  m.in. do bezpłatnej pomocy hasłem: „Wpadłeś w długi? Pomożemy!”.

Oprócz reklam są też programy lojalnościowe nagradzające punktami za spłacone długi. Za każdą złotówkę terminowo (zgodnie z podpisaną ugodą) spłaconego długu podopieczni mogą uzyskać 1 pkt. Ale uzbierane punkty mogą być skasowane, jeśli spóźnienie przekroczy okres dwóch tygodni – podaje źródło. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj