13 marca 2024 roku sieć sklepów kosmetycznych Douglas rozpoczęła kampanię promocyjną, której bohaterką jest wirtualna influencerka, wygenerowana przy pomocy sztucznej inteligencji. Meta_Queen, która ma konto m.in. na TikToku, została ambasadorką maskary Mini Maxi, produktu marki własnej Douglas Collection.
To pierwsza w Polsce współpraca, która angażuje influencera stworzonego przez AI w działania promocyjne – przekazuje marka.
Na potrzeby kampanii przygotowano 30-sekundowy spot, w którym Meta_Queen przeprowadza test tuszu do rzęs, wykorzystując w tym celu format przed/po. Film można obejrzeć na kanale Meta_Queen na TikToku, w mediach społecznościowych Douglasa oraz na YouTubie. Przygotowano również serię animacji.
„Krajobraz infleuncer marketingu stale ewoluuje, a ostatnio pojawił się nowy trend – influencerzy AI. I choć wiemy, że we współpracach influencerskich autentyczność i wiarygodność to podstawa, chcąc iść o krok dalej, testowo postawiliśmy na współpracę z wirtualną postacią” – wyjaśnia Ewa Sadowska, Head of Marketing Communications w Douglasie.
Kampanię stworzył dom produkcyjny TRUSKAVKA, z kolei za kreację odpowiada agencja MullenLowe. Materiały promocyjne realizował Virtual Video Director Krzysztof Kujawski z Humanverse. Za animacje odpowiada agencja Saatchi x Saatchi. (af)