Portal z ofertami pracy RocketJobs wykorzystał w ogłoszeniu wizerunek rapera Piotra Łuszcza, znanego jako Magik. Wywołało to oburzenie wśród internautów. Teraz serwis przeprasza.
6 września 2022 roku portal RocketJobs opublikował ogłoszenie, którym sprowadził na siebie falę krytyki. Oferta, która wzbudziła kontrowersje, została zamieszczona w jednej z facebookowych grup z ogłoszeniami o pracy w mediach, reklamie i public relations. Na grafice promującej ofertę znalazła się twarz Magika, rapera Piotra Łuszcza, członka składów Paktofonika i Kaliber 44, który w 2000 roku popełnił samobójstwo – opisuje serwis muzyka.interia.pl.
Jak czytamy, ogłoszenie dotyczyło pracy w mediach społecznościowych – w ofercie napisano, że poszukiwany jest „magik od social mediów”. „Magiku, jesteś tutaj? Wyobraź to sobie (sobie), że jest tu oferta dla Ciebie” – brzmiał opis, nawiązujący do utworu Paktofoniki pt. „Jestem Bogiem” – podaje źródło. Na grafice widoczny był monitor z nazwą stanowiska, a postać siedząca przed komputerem miała twarz Piotra Łuszcza.
Publikacja wywołała oburzenie internautów, którym nie spodobało się wykorzystanie wizerunku zmarłego muzyka w tym kontekście. Uznali, że twarz rapera pojawiła się tam bezprawnie, a post jest naśmiewaniem się osoby, która popełniła samobójstwo. Po krytyce ogłoszenie zostało usunięte – dowiadujemy się.
7 września RocketJobs przeprosiło za publikację. W tej samej grupie na Facebooku, w której zamieszczono ofertę pracy, znalazł się post, w którym firma tłumaczy się ze swojego zachowania. „Przepraszamy Was za wczorajsze opublikowanie mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki. Wiecie, że nasze poczucie humoru bywa cięte i odważne, ale wczoraj najzwyczajniej w świecie przekroczyliśmy granicę dobrego smaku. Miało być śmiesznie, wyszło żenująco. Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post” – napisał serwis. „Mem został stąd wczoraj szybko zdjęty, ale nie mamy wpływu na powielanie go w mediach. Wyciągnęliśmy lekcję i zrobimy wszystko, aby podobne treści nie pojawiły się więcej w naszych kanałach” – dodano w poście.
„Chcielibyśmy dodatkowo przeprosić firmę Open Gate, której oferta pracy została zamieszczona w niefortunnym memie z raperem Magikiem, a także wyraźnie zaznaczyć, że w/w firma nie miała żadnego udziału w przygotowaniu mema” – dodał serwis w oświadczeniu przesłanym redakcji PRoto.pl.
Źródło: facebook.com/groups/adverPRjobs
(mb)