Kilka sal Pałacu Kultury i Nauki wypełniło się zagłuszającym szumem rozmów 200 inwestorów z przedstawicielami 400 start-upów. Pod koniec października 2019 roku odbyła się tam bowiem dziesiąta edycja Wolves Summit, konferencji poświęconej – tym razem – przyszłości medycyny, rozwojowi sztucznej inteligencji w biznesie. Zorganizowano również konkurs The Great Pitch, w którym firma Pynk pozyskała finansowanie od jednego z partnerów wydarzenia, 360Lab. Rozmawiano jednak nie tylko o pieniądzach.
W jednej z sal przez dwa dni odbywały się prelekcje i dyskusje panelistów z Polski i kilku innych krajów. Na scenie wystąpili m.in. Ruthy Kaidar z Microsoftu, który opowiadał o budowaniu relacji z inwestorami, Kaythlin Das z HubSpot, która przedstawiła nowoczesne podejście do budowania marki, marketingu i samej sprzedaży – zalecała, by dowiedzieć się jak najwięcej o tzw. „customer journey”, a następnie ulokować tam własną firmę – czy Ludwik Sobolewski, prezes Emerging Europe Marketplace, który wraz z innymi panelistami rozmawiał o sytuacji ekonomicznej regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
Nie zabrakło tematów dotyczących zrównoważonego rozwoju. Szef Etno Cafe, Łukasz Mrowiński, mówił na przykład, że aby uniknąć zarzutów o greenwashing – co zdarzyło się jego firmie przy wprowadzaniu nowego rodzaju słomek, które były biodegradowalne, a mimo to klienci sądzili, że są z plastiku – warto postawić na dobrą komunikację.
Na scenie Wolves Summit pojawili się też przedstawiciele rynku Chin, Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Każdy z nich przedstawiał możliwości rozwoju, jakie mogą mieć tam młode, zagraniczne firmy. Wskazywali nazwy funduszy inwestycyjnych, opowiadali o ekonomii i uregulowaniach prawnych.
Dziesiątą edycję konferencji, na której pojawiło się niemal 1500 uczestników, współorganizowało m.st. Warszawa. PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (mp)