Organizacja Superbrands w Polsce wybrała laureatów XV edycji konkursu. Superbrands od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach w ponad 80 krajach. W Polsce konkurs funkcjonuje od 14 lat, a metodologia selekcji laureatów przeszła ewolucję w tym czasie ewolucję: początkowo o przyznaniu wyróżnień decydowało grono ekspertów marketingu, stopniowo głos zyskiwali konsumenci. Obecnie najsilniejsze marki wybierane są na podstawie połączenia wyników badania oraz głosowania Rady Marek.
„Superbrand w moim rozumieniu jest wartością już samą w sobie” – uważa Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, przedstawiciela Superbrands w Polsce. „Świadomość, zaangażowanie i wartości, które wynikają z jasno określonego DNA marki. Spójność i konsekwencja w działaniu bez względu na rynkowe trendy i zawirowania. Superbrand po prostu ma w sobie to »coś«, często trudne do wyjaśnienia, ale zawsze widoczne na pierwszy rzut oka i intuicyjnie wyczuwalne” – wyjaśnia.
Czytaj więcej: Nina Kowalewska-Motlik: W dzisiejszych czasach coraz trudniej wyróżnić się samym produktem
Założeniem Superbrands jest wyłonienie grona marek, które najlepiej odpowiadają na oczekiwania konsumentów.
W ramach badania Superbrands określającego siłę marek o opinie zapytano ponad dziesięć tysięcy konsumentów. Łącznie przebadano ponad dwa tysiące marek. Kluczowym czynnikiem decydującym o przyznaniu wyróżnień był indeks siły marki, który wynikał z różnicy między wynikiem polecania a odradzania danej marki. Tytuły Superbrands otrzymały marki, które uzyskały indeks większy niż 70 proc. ze średniej dla TOP 3 w danej kategorii i zostały pozytywnie zarekomendowane przez Radę Marek. Badanie jest realizowane co dwa lata mtodą CAWI przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Marki oceniane są w ramach kategorii, w których funkcjonują.
Wszyscy laureaci Superbrands 2021 zostaną poinformowani o wyróżnieniu, otrzymają list gratulacyjny oraz możliwość wykorzystania tytułu w działaniach PR. Laureaci mają także możliwość dołączenia do Klubu Superbrands i dostępu do licencji na wykorzystanie Godła, przedstawienia marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej Gali oraz innych korzyści.
PRoto.pl jest patronem konkursu Superbrands. (mb)