111 projektów powalczy o nagrody w XIX edycji Złotych Spinaczy. Spośród 397 zgłoszeń jurorzy wybrali najlepsze kampanie. Najwięcej nominacji trafiło do agencji 24/7Communication (8), Grupa Komunikacja Plus (7) oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (7).
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. W kategoriach specjalnych wręczone zostaną wyłącznie złote nagrody. Ponadto, w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Przyznany zostanie również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie” – podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody.
Laureaci tegorocznej edycji konkursu zostaną ogłoszeni podczas gali, która odbędzie się 3 grudnia 2021 roku.
Poniżej znajduje się pełna lista nominowanych projektów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
„W pogoni za ciszą” – Icon Strategies
„60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!” – IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
„Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy” – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
„Pomimo pandemii, biura nadal w grze” – Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
PR produktu
„Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL” – CANAL+ Polska, Answear.com
„Moc wiesiołka” – Labcon, Adamed
„T-Mobile – Connected Underwear” – 24/7Communication, T-Mobile Polska
Issue management i komunikacja kryzysowa
„Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl” – Linkleaders, Pracuj.pl
“Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat” – Polpharma
„Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów” – Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
Advocacy i Public Affairs
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” – Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
„Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach” – Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
„Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali” – Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
„Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy” – Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Kampania społeczna
„Stop kobietobójstwu!” – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” – Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
„Jestem kobietą, kieruję” – Fundacja Truckers Life
„Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil” – Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
PR pro bono
„Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy!” – Inntu
„#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj!” – Hill+Knowlton Strategies Poland
„Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier” – Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
Covid-19 PR response
„Bajki z nowym morałem” – 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
„Pomimo pandemii, biura nadal w grze” – Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits
„Cyfrowe Rewolucje” – mBank, Solski Communications, Cube Group
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
„People Awards 2020. Home Edition” – Live Age, Ringier Axel Springer Polska
„Podwijamy rękaw w BSH” – BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
„Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc” – 24/7Communication, T-Mobile Polska
Event komercyjny
„OLX Praca Know How 2021” – OLX, Live Age
„Otwarcie Polskiej Gastronomii” – Globalworth
„T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020” – 24/7Communication, T-Mobile Polska
Event społeczny
„27. Pol’and’Rock Festival” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
„Wirtualny 13 Onkobieg” – Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
„Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK” – Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
Launch produktu, usługi lub firmy
„KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR” – CANAL+ Polska
„Don’t Make Ads. Make TikToks” – Grayling Poland, TikTok
“Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA” – Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
Sustainability i CSR Communications
„Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil” – Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
„SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory” – Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
„Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy” – Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr
PR miejsca, miasta lub regionu
„A Ty? Co widzisz w Krakowie?” – 38 Content Communication, Miasto Kraków
„E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online” – Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
„Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat!” – Big Picture, Charlotte
Social media
„Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z” – Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
„To nie ja” – Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly
„#ZakładamyMaski” – 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
„Hejter za dychę” – Labcon, Browar Tenczynek
Business-to-Business PR
„Dont Make Ads. Make TikToks” – Grayling Poland, TikTok
„GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii” – Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
„Social Selling Experts – handlowiec staje się influencerem” – Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies
PR finansowy i relacje inwestorskie
„4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF” – Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
„INPOST NA EURONEX AMSTERDAM – największe IPO spółki z Polski” InPost, Genesis PR
„Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s” – Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
Media relations
„Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” – MSL, GlaxoSmithKline
„50 lat katowickiego Spodka” – Imago Public Relations
„Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl” – Linkleaders, Pracuj.pl
Employer Branding
„O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach” – Nationale-Nederlanden, MJCC
„Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk” – MJCC, FM Logistic
„ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu” – Gameset, ERBUD
Content marketing – branded content
„E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii” – Walk PR, E.Wedel
„OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME” – MADOGZ, OTOMOTO
„Bajki z nowym morałem” – 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
„Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio” – Grayling Poland, Goethe-Institut
Custom Publishing
„Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę – 24/7Communication, McDonalds Polska
„Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej” – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
„GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA” – CANAL+ Polska
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
„Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z” – Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio
„Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO – Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
„Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA” – Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
„T-Mobile – Connected Underwear” – 24/7Communication, T-Mobile Polska
Finanse
„CyberPrzysłowia” – Santander Bank Polska, Follow Agency
„eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
„SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory” – Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
Uroda, higiena i wellness
„#WłączLeczenie – jak zatrzymać pandemię chorób skóry” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
„Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil” – Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
„Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki” – MSL, Procter & Gamble
Moda i styl życia
„Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców” – Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
„Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL” – CANAL+ Polska, Answear.com
„Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy” – Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Sektor spożywczy
„E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii” – Walk PR, E.Wedel
„Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s” – Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
„Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy” – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
Kultura i media
„Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj!” – 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
„27. Pol’and’Rock Festival” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
„KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR” – CANAL+ Polska
Medycyna i zdrowie
„HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej” – First aid communication
„Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali” – Procontent Communication, „Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)
Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat” – Polpharma
Sport, turystyka i rekreacja
Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu
Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
„ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu” – Gameset, ERBUD
„Otwarcie Polskiej Gastronomii” – Globalworth
„Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia” – Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław
Przemysł i infrastruktura
„Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów” – Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna
Motoryzacja i transport
„OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME” – MADOGZ, OTOMOTO
„TIER – brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg” – Havas PR Warsaw, Tier Mobility
Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” – Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland
NGO i sektor publiczny
„Stop kobietobójstwu!” – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
„Przystań w sieci” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska
„#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj!” – Hill+Knowlton Strategies Poland
Kategorie specjalne:
Kreatywność
„OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME” – MADOGZ, OTOMOTO
„Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S” – d*fusion communication, Microsoft
„Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio” – Grayling Poland, Goethe-Institut
Efektywność
„Stop kobietobójstwu!” – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów
„eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
„Podwijamy rękaw w BSH” – BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
„50 lat katowickiego Spodka” – Imago Public Relations
„Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK” – Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero
Research&Insight
„Mapa ryzyka Polaków” – Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), hi Agencja, OneMulti
„Bariery do kariery” – Clue PR
„Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil” – Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
Więcej informacji znajduje się na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.