7 marca 2019 roku w Galerii Apteka Sztuki w Warszawie odbyło się kolejne spotkanie z cyklu PR-ranki organizowanego przez agencję Procontent. W czasie warsztatów uczestnicy dowiedzieli się, w jaki sposób prowadzić efektywną komunikację wewnętrzną oraz jakie są najnowsze trendy i narzędzia w tej dziedzinie.
Anita Gajewska, doradca ds. komunikacji wewnętrznej w mBanku, przedstawiła temat budowania kultury firmy przez ten rodzaj komunikacji na przykładzie swojego miejsca pracy.
Jej zdaniem skuteczna komunikacja opiera się przede wszystkim na odpowiednio opracowanej strategii, dopasowanym contencie, dobrze dobranych narzędziach oraz komunikacji do liderów.
Jak podkreślała, kluczowe jest także dopasowanie kanałów komunikacji do każdego pracownika i zapewnienie łatwego dostępu do potrzebnych informacji, np. przez intranet, newsletter, zamknięte grupy, blogi czy ankiety. Komunikacja powinna być jasna, krótka, zespołowa, wyczerpująca, poprawna językowo, empatyczna i szczera – mówiła. Zwróciła także uwagę na to, że komunikacja z pracownikami nie ogranicza się do intranetu, bo ważne są także kontakty bezpośrednie – w mBanku są to np. „piątki z rozwojem”, eventy, debaty czy spotkania z zarządem.
Monika Chmielewska-Żehaluk, Country Communication Head w Sanofi, wyjaśniła z kolei, jak wypracować strategię zorientowaną na potrzeby pracowników.
Mówiła o tym, że budowanie marki powinno opierać się na etycznym działaniu, wysokiej jakości produktach, odpowiedniej postawie pracowników, szacunku oraz aktywnym udziale w projektach CSR. Podkreśliła, że dla firmy ważnym aspektem działalności są także programy rozwojowe dla studentów i absolwentów, takie jak „Student on Board” oraz stałe dopasowywanie się do potrzeb pracowników: programy rozwojowe i dbanie o work-life balance m.in. przez możliwość pracy zdalnej przez kilka dni w miesiącu, dodatkowe dni wolne dla osób, które wykorzystają cały urlop do końca danego roku czy elastyczny czas pracy.
Małgorzata Twardochleb, konsultant w Procontent oraz Iwona Kubicz, prezes agencji, zaprezentowały natomiast tegoroczne wyniki badania „Różnorodność kulturowa a wizerunek pracodawcy” oraz omówiły trendy w komunikacji wewnętrznej i przedstawiły sposoby na efektywną komunikację w zróżnicowanym kulturowo środowisku pracy.
Zwróciły uwagę na potrzebę edukacji wszystkich pracowników, nastawienia ich na otwartość oraz chęć poznania obcych kultur. Pomocne mogą w tym być warsztaty i wydarzenia integracyjne organizowane zarówno dla polskich pracowników, jak i dla cudzoziemców, a także kursy językowe.
Przedstawicielki Procontent zasugerowały, że warto również obserwować dobre wzorce komunikacji, które prezentują znane firmy międzynarodowe za granicą.
Na zakończenie spotkania odbyła się sesja networkingowa dla wszystkich uczestników.
Czytaj też: Ponad połowa polskich firm jest gotowa na przyjęcie obcokrajowców do pracy
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (ak)