23 czerwca 2023 roku, w Dzień Ojca, w ramach kulminacji akcji #TataTeżCzyta, na siatkach led dworców PKP w Warszawie, Poznaniu i Katowicach, pojawią się animacje, które mają zachęcić do czytania książek dzieciom.
Na działania w ramach kampanii składają się również broszura „Supermoc książek #TataTeżCzyta”, stworzona przez Marię Deskur oraz Edytę Pilch. Autorki stworzyły również publikację pokazującą, w jaki sposób zaznajamiać dzieci z książkami.
W publikacji znajdują się tytuły książek polecanych do czytania dzieciom na każdym etapie ich rozwoju.
Na stronie kampanii można znaleźć scenariusze zajęć dla bibliotek promujących czytanie wśród ojców.
Patronem honorowym kampanii jest Biblioteka Narodowa, a ambasadorami akcji są m.in. Krzysztof Zalewski, muzyk, Łukasz Dominiak „Who’s Your Daddy”, dziennikarz sportowy Łukasz Jurkowski oraz Wiesław Nowobilski z programu „Nasz Nowy Dom”.
Organizatorami kampanii są wydawnictwo Tatarak i Fundacja Powszechnego Czytania. (zd)