AMS, Grupa Żabka i Miasto Stołeczne Warszawa ogłaszają rozpoczęcie 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS znanej z promowania najzdolniejszych grafików. Organizowany od prawie dwóch dekad konkurs zwraca uwagę na istotne tematy społeczne i kulturalne. Tegoroczna odsłona promowana jest pod hasłem „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”.
Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu, który odpowie na pytanie, jak żyć jednocześnie odpowiedzialnie i wygodnie. W tegorocznej edycji po raz pierwszy oprócz klasycznego plakatu możliwe jest dołączenie także jego formy motion, czyli 10-sekundowej animacji.
Prace można nadsyłać do 13 listopada 2023 roku, a na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Dodatkowo wybrane plakaty będą prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS w przestrzeni publicznej oraz wezmą udział w głosowaniu internautów.
W tegorocznej odsłonie konkursu partnerem głównym jest Grupa Żabka, która przyzna nagrodę specjalną dla autora pracy najlepiej interpretującej hasło „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Partnerem wspierającym zostało natomiast Miasto Stołeczne Warszawa, które wręczy nagrodę dodatkową dla plakatu najcelniej promującego ideę wolontariatu jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie. (ao)