Twitter opublikował sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2022 roku. Wynika z niego, że w tym okresie średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników (mDAU) podlegających monetyzacji wyniosła 237,8 mln, co oznacza wzrost o 16,6 proc. w porównaniu z drugim kwartałem poprzedniego roku. Przychody w drugim kwartale wyniosły 1,18 mld dol., co oznacza spadek o 1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego lub wzrost o 2 proc. przy stałym kursie walutowym.
Przychody z reklam wyniosły łącznie 1,08 mld dol. Przychody z subskrypcji i inne wyniosły 101 mln dol, co oznacza spadek o 27 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym lub wzrost o 7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym przy stałym kursie walutowym.
Koszty i wydatki wyniosły 1,52 mld dol, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Koszty związane z planowanym przejęciem firmy Twitter wyniosły w drugim kwartale około 33 mln dol.
Firma częściowo obwiniła o spadek przychodów „niepewność związaną z oczekującym przejęciem Twittera przez podmiot powiązany z Elonem Muskiem” – czytamy na stronie cnbc.com.
Biorąc pod uwagę oczekujące przejęcie przez Muska, Twitter powiedział, że nie przedstawi prognoz na trzeci kwartał. Nie zorganizuje również telekonferencji z analitykami, aby omówić wyniki finansowe – kontynuuje źródło. CEO Tesli twierdzi, że Twitter zaniża liczbę kont spamowych i oszustw oraz nie dostarcza informacji o fałszywych kontach. Platforma pozwała Muska i niektórych jego współpracowników już wcześniej, ponieważ „odmawia honorowania swoich zobowiązań wobec Twittera i jego udziałowców, ponieważ umowa, którą podpisał, nie służy już jego osobistym interesom”. (zd)