20 marca 2023 roku ruszyła kampania społeczna „#Neuroróżnorodni”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat spektrum autyzmu, obalenie mitów związanych są z neuroróżnorodnością oraz wprowadzenie realnych zmian, które uławią życie osobom w spektrum autyzmu i ich rodzinom.
Jak podają organizatorzy kampanii, tylko 13 proc. badanych przez Fundację JIM wie, czym charakteryzuje się autyzm. Co roku liczba uczniów w Polsce, u których rozpoznano autyzm, zwiększa się o 20 proc.
Ponadto, badania wskazują, że 69 proc. osób z autyzmem cierpi z powodu dyskryminacji.
Inicjatorką kampanii jest Karolina Roztocka, działaczka społeczna i przedstawicielka branży PR, a organizatorem przedszkole SOSENKI w Grodzisku Mazowieckim.
W ramach kampanii stworzony został „Przewodnik po neuroróżnorodności” oraz mapa miejsc przyjaznych neuroróżnorodności. Zorganizowane zostanie również spotkanie z Jankiem Gawrońskim i Sylwią Kowalską z Fundacji Autism Team, które odbędzie się 25 marca 2023 roku.
2 kwietnia 2023 roku, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, budynki Mediateki i Hali Widowiskowo-Sportowej w Grodzisku zostaną podświetlone na niebiesko.
Kampania będzie toczyć się w mediach internetowych, społecznościowych oraz na terenie Grodziska Mazowieckiego.
Przewodnik dostępny jest na stronie. (zd)