2 kwietnia 2024 roku rozpoczęła się druga odsłona kampanii pod hasłem „Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl”, organizowana przez Krajową Radę Radców Prawnych.
Celem akcji jest poprawienie rozpoznawalności zawodu radcy prawnego wśród Polaków oraz wzmocnienie jego wizerunku jako eksperta godnego zaufania w różnych dziedzinach prawa.
Jak przekazuje Krajowa Izba Radców Prawnych, działania komunikacyjne będą prowadzone w telewizji i internecie, czyli mediach, które najskuteczniej trafiają do grupy docelowej w wieku od 30 do 59 lat. Od połowy maja 2024 roku w kanałach grup TVN oraz Polsat pojawią się materiały zachęcające do korzystania z usług radców prawnych.
W ramach akcji powstało 14 spotów tematycznych, które opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajdoradcy.pl. Materiały prezentują poszczególne problemy prawne, które mogą zostać rozwiązane z pomocą specjalisty. Filmy mają być emitowane na YouTubie w formie klipów reklamowych. Przewidziana jest również ich publikacja w social mediach KIRP-u.
Źródło: youtube.com/@radcowie
Akcja będzie promowana również w radiu – ze wzmocnieniem porannego dotarcia reklamowego. Spoty dotyczące inicjatywy pojawią się w rozgłośniach radiowych RMF FM oraz Radiu Zet.
KIRP informuje, że kampania promocji zawodu radcy prawnego z 2023 roku dotarła do ponad 18 mln Polaków. Jej założeniem było podkreślenie, że specjalista może być pomocny nie tylko podczas kryzysu, ale także w momencie, kiedy potrzebujemy wsparcia w dowolnej sprawie związanej z prawem.
Organizacja podkreśla również, że dzięki ubiegłorocznej inicjatywie zwiększyła się liczba osób kojarzących zawód radcy prawnego. Obecnie więcej ludzi deklaruje zarówno gotowość skorzystania z usług fachowca, jak i wyszukiwarki szukajradcy.pl.
Za stworzenie aktualnej kampanii reklamowej na zlecenie Krajowej Izby Radców Prawnych odpowiada agencja Performance Labs, we współpracy z 81/82. (an)