niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPZPN chce walczyć ze stereotypami. Wystartowała kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na...

PZPN chce walczyć ze stereotypami. Wystartowała kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”

Po koniec października 2023 roku ruszyła kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” Polskiego Związku Piłki Nożnej. Celem akcji jest zmiana stereotypowego postrzegania roli dziewcząt w sporcie i udowodnienie, że futbol daje niezwykłe doświadczenia oraz umiejętności wszystkim, bez względu na płeć.

W ramach kampanii powstała strona internetowa druzynadziewczyn.pl, na której przybliżono możliwości grania w piłkę nożną w różnych rolach. Dostępne będą również poradniki dla dziewcząt i ich rodziców oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za piłkę nożną kobiet w danym regionie. 

Kolejnym elementem kampanii mają być mapy z ofertą piłkarską na terenie całej Polski. 

„Dzięki mapie przygotowanej przez Polski Związek Piłki Nożnej znalezienie miejsca do treningu piłkarskiego jest znacznie łatwiejsze. Zachęcamy w tym miejscu również wszystkie kluby do otwarcia się ze swoją ofertą piłkarską na tę grupę i przypominamy, że do 15. roku życia dziewczynki mogą brać udział w rywalizacji ligowej razem z chłopcami” – powiedział sekretarz generalny PZPN Łukasz Wachowski.

Oprócz tego, w ramach współpracy z Wojewódzkimi Związkami Piłki Nożnej zorganizowane zostaną festiwale dla dziewcząt we wszystkich województwach. Mają one odbyć się w pierwszym półroczu 2024 roku. Podczas wydarzeń dziewczęta mają otrzymać niezbędną wiedzę do rozpoczęcia swojej piłkarskiej przygody oraz pomoc w znalezieniu swojego klubu. 

Jak podaje Łukasz Wachowski, z badań przeprowadzonych przez PZPN i UEFA wynika, że dzięki grze w piłkę nożną 80 proc. dziewcząt czuje się pewniej w codziennych sytuacjach: w domu, w szkole, wśród rówieśników. Co więcej, przez rywalizację na boisku uczą się także pracy w zespole i komunikacji z rówieśnikami, nabywają przydatnych umiejętności w życiu codziennym.

Organizatorzy przekonują również, że piłka nożna to budowanie silnych relacji z innymi graczami. W późniejszym okresie życia wspólna pasja staje się pretekstem do spotkania, pójścia na stadion czy obejrzenia meczu przed telewizorem.

„Podczas wspólnych treningów, meczów i turniejów wykształcą się nowe przyjaźnie, nierzadko na całe życie” – dodaje Nina Patalon, selekcjonerka reprezentacji Polski kobiet i koordynatorka szkolenia piłki nożnej kobiet w PZPN.

PZPN poinformowało, że kampania wspierana przez UEFA to kolejny ich krok we realizacji wytycznych „Czas na nas! Strategia piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022-2026”. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj