23 września 2019 roku, podczas Business Mixer Superbrands, zainaugurowano kolejną odsłonę konkursu. Przedstawiono także wyniki Superbrands 2020.
Organizacja Superbrands już od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach. Założeniem konkursu jest wybranie grupy tych marek, które najlepiej odpowiadają na oczekiwania konsumentów.
„Superbrand w moim rozumieniu jest wartością już samą w sobie. Zgodnie z definicją naszej organizacji jest to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie, osiągnęła mistrzostwo w każdym z kluczowych obszarów funkcjonowania. Superbrand oferuje swoim odbiorcom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają̨; z którymi chcą się identyfikować. Korzyści te stanowią̨ w głównej mierze o jej trwałej przewadze nad markami konkurencyjnymi. Co jeszcze mieści się w mojej definicji Superbrand? Świadomość, zaangażowanie i wartości, które wynikają z jasno określonego DNA marki. Spójność i konsekwencja w działaniu bez względu na rynkowe trendy i zawirowania. Superbrand po prostu ma w sobie to »coś«, często trudne do wyjaśnienia, ale zawsze widoczne na pierwszy rzut oka i intuicyjnie wyczuwalne” – mówiła o definicji superbrand Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, przedstawiciela Superbrands w Polsce.
Czytaj też: Wywiad z Niną Kowalewską-Motlik
W Polsce w czasie 14 lat działalności metodologia selekcji laureatów przeszła ewolucję. Początkowo o przyznaniu wyróżnień decydowało grono ekspertów marketingu, stopniowo głos zyskiwali konsumenci. Aktualnie wyniki są oparte na połączeniu rezultatów badania konsumenckiego oraz głosowania Rady Marek.
Badanie Superbrands jest realizowane co dwa lata. Ankietę metodą CAWI zrealizował Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. O opinie zapytano przeszło dziesięć tysięcy konsumentów. Łącznie przebadano ponad dwa tysiące marek. Kluczowym czynnikiem decydującym o przyznaniu wyróżnień był indeks siły marki, który wynikał z różnicy między wynikiem polecania a odradzania danej marki. Tytuły Superbrands uzyskały te marki, które zdobyły indeks większy niż 70 proc. ze średniej dla TOP 3 w danej kategorii i zostały pozytywnie zarekomendowane przez Radę Marek. Marki oceniane są w ramach kategorii, w których funkcjonują.
Jako ciekawostkę zaprezentowano także ranking 20 marek, które uzyskały najwyższe ogólne noty (po uwzględnieniu liczebności kategorii) – znalazły się w nim kolejno: Allegro, Google, OLX, Lidl, E.Wedel, Rossmann, Lego, Biedronka, Adidas, Milka, Lubella, Olej Kujawski, Pudliszki, Domestos, Tefal, Tymbark, Google Maps, RMF, Emipik i Cif.
Inauguracja XIV edycji Superbrands odbyła się 23 września 2019 roku na 50. piętrze apartamentowca Złota 44. Wśród obecnych gości byli laureaci konkursu, członkowie Rady Marek oraz partnerzy projektu.
PRoto.pl jest patronem medialnym Superbrands. (mb)