W czerwcu 2023 roku YouTube opublikował globalny raport Culture & Trends, który analizuje, w jaki sposób twórcy wykorzystują narzędzia i technologię w celu wyznaczania trendów.
W tym celu przeprowadzono ankiety w 14 krajach oraz przeanalizowano trendy, by lepiej zrozumieć, w jaki sposób kreatywne narzędzia rezonują z kulturą.
82 proc. osób w wieku 18-44 stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy opublikowało w sieci treści wideo na platformach takich jak Instagram, TikTok, YouTube czy Snapchat.
54 proc. ankietowanych zadeklarowało, że wolałoby oglądać twórców, którzy rozkładają na czynniki pierwsze ważne wydarzenie, takie jak rozdanie Oscarów czy Grammy, niż samo wydarzenie.
87 proc. respondentów twierdzi, że na wszystkich platformach streamingowych oglądali co najmniej cztery formaty treści oferowanych przez YouTube’a w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
67 proc. przedstawicieli Gen Z stwierdziło, że lubi, gdy ich ulubieni twórcy tworzą w różnych formatach, a nie jednym konkretnym.
54 proc. ankietowanych obserwuje twórców, którzy tworzą treści w języku innym niż ich własny.
Według twórców badania szybkość i jakość treści wspieranych przez sztuczną inteligencję mogą skutkować istnieniem filmów, które ze sobą dialogują, rozszerzając znaczenie samodzielnie istniejących treści. (zd)